Aaltje Hilberts ten Hoeve
-
louise
Hoi,Het wordt in ieder geval
Hoi,
Het wordt in ieder geval nu een stuke makkelijker om de gegevens op de sites te controleren en ze zijn tot nu altijd handig geweest bij het opzetten van een stamboom en ze zijn als naslagwerk nog steeds handig.
Annette
Het wordt in ieder geval nu een stuke makkelijker om de gegevens op de sites te controleren en ze zijn tot nu altijd handig geweest bij het opzetten van een stamboom en ze zijn als naslagwerk nog steeds handig.
Annette
-
tukkergirl
Annette, daar heb je helemaal
Annette, daar heb je helemaal gelijk aan, en je krijgt een zetje in de goede richting.
Heb je die huwelijken van Antje Donker ook gevonden met de ten hoeve familie....Schoonzus en Zwager....
Thea
Heb je die huwelijken van Antje Donker ook gevonden met de ten hoeve familie....Schoonzus en Zwager....
Thea
-
louise
Ik heb alleen dit forum open
Ik heb alleen dit forum open staan, want ik ben onderwijl aan het strijken, dus ik weet niet of ik Antje Donker heb. Ik weet een heleboel namen uit mijn hoofd, dus als je me even op weg helpt?
Annette
Annette
-
tukkergirl
Harmen Hilberts ten Hoeve
Harmen Hilberts ten Hoeve trouwt met Antje Donker en na het overlijden van Harmen een jaar later met Wiebe Lubberts Kolk die weduwnaar was van Albertje Hilbert ten Hoeve , een zus van Harmen
Speelt zich af in de regio Schoterland Friesland
Thea
Speelt zich af in de regio Schoterland Friesland
Thea
-
louise
Volgens mij heb ik die, want
Volgens mij heb ik die, want ik ben toevallig in de regio van Overijssel verzeild geraakt, want ik ben een nazaat van de tak, die naar Friesland is verhuisd (mijn meisjesnaam is Boonstra, maar ben zelf niet in Friesland geboren)
Ik heb even Aldfaer opgestart en ik kom de naam Antje Donker niet tegen. Ik heb wel een Hermen Willems van der Kolk, die hertrouwde met Roelofjen Willems ten Hoeve.
Annette
Ik heb even Aldfaer opgestart en ik kom de naam Antje Donker niet tegen. Ik heb wel een Hermen Willems van der Kolk, die hertrouwde met Roelofjen Willems ten Hoeve.
Annette
-
tukkergirl
Annettekun je me misschien
Annette
kun je me misschien een parenteel sturen via de email ???
Thea
kun je me misschien een parenteel sturen via de email ???
Thea
-
louise
Ik hoop dat het zo lukt
Ik hoop dat het zo lukt:
Parenteel van Mannus van der Kolk [B1564g]
1 Mannus van der Kolk [B1564g]. Mannus is overleden. Mannus trouwde [bron: Genlias, huwelijksakte nr. 7 (Ov.) van hun zoon Hermen] met Jannigje van de Wetering [B1565]. Jannigje is overleden.
Kind van Mannus en Jannigje:
1 Hermen van der Kolk [B1563g], geboren omstreeks 1822 in Oldebroek Volgt 1.1.
1.1 Hermen van der Kolk [B1563g] is geboren omstreeks 1822 in Oldebroek, zoon van Mannus van der Kolk [B1564g] en Jannigje van de Wetering [B1565]. Hermen is overleden. Hermen:
(1) trouwde, ongeveer 35 jaar oud, vóór 12-03-1857 met Hermina Liohan [B1566]. Hermina is overleden vóór 12-03-1857.
(2) trouwde, ongeveer 35 jaar oud, op 12-03-1857 in Zwollekerspel [bron: Genlias, huwelijksakte nr. 7 (Ov.)] met Roelofjen (Willems) ten Hoeve [B0909g], 36 jaar oud. Roelofjen (Willems) is geboren op 31-08-1820 in Veenhoop [bron: Tresoar, geboorteakte blad nr. 63 (suppl. nr. 1-3)], dochter van Willem (Hendriks) ten Hoeve [B0260g] en Woltertjen Gerrits (Boelen) [B0907]. Van de geboorte is aangifte gedaan op 02-09-1820 [bron: Tresoar, geboorteakte blad nr. 63 (suppl. nr. 1-3)]. Roelofjen (Willems) is overleden.
Annette
Parenteel van Mannus van der Kolk [B1564g]
1 Mannus van der Kolk [B1564g]. Mannus is overleden. Mannus trouwde [bron: Genlias, huwelijksakte nr. 7 (Ov.) van hun zoon Hermen] met Jannigje van de Wetering [B1565]. Jannigje is overleden.
Kind van Mannus en Jannigje:
1 Hermen van der Kolk [B1563g], geboren omstreeks 1822 in Oldebroek Volgt 1.1.
1.1 Hermen van der Kolk [B1563g] is geboren omstreeks 1822 in Oldebroek, zoon van Mannus van der Kolk [B1564g] en Jannigje van de Wetering [B1565]. Hermen is overleden. Hermen:
(1) trouwde, ongeveer 35 jaar oud, vóór 12-03-1857 met Hermina Liohan [B1566]. Hermina is overleden vóór 12-03-1857.
(2) trouwde, ongeveer 35 jaar oud, op 12-03-1857 in Zwollekerspel [bron: Genlias, huwelijksakte nr. 7 (Ov.)] met Roelofjen (Willems) ten Hoeve [B0909g], 36 jaar oud. Roelofjen (Willems) is geboren op 31-08-1820 in Veenhoop [bron: Tresoar, geboorteakte blad nr. 63 (suppl. nr. 1-3)], dochter van Willem (Hendriks) ten Hoeve [B0260g] en Woltertjen Gerrits (Boelen) [B0907]. Van de geboorte is aangifte gedaan op 02-09-1820 [bron: Tresoar, geboorteakte blad nr. 63 (suppl. nr. 1-3)]. Roelofjen (Willems) is overleden.
Annette
-
tukkergirl
Annette, dank je
Annette, dank je wel
Overijssel is moeilijker om alles te vinden vooral rond zwolle enz.
Sumier in gegevens vind ik het HCO op het internet.
Ben op dit moment alleen met de ten Hoeve familie tegen, en probeer niet uit te waaien over andere familie's
heb een andere stamboom opstaan en dat wakkert uit over tientallen familienamen en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Kijk dus nu ook alleen naar de mannelijke lijnen en het doorgeven van de familienaam.
bij de dochters kijk ik wel met wie ze getrouwd zijn geweest en wie de schoonouders werden, maar verder niet naar eventuele kinderen, broers en zussen van de aangetrouwden.
Thea
Overijssel is moeilijker om alles te vinden vooral rond zwolle enz.
Sumier in gegevens vind ik het HCO op het internet.
Ben op dit moment alleen met de ten Hoeve familie tegen, en probeer niet uit te waaien over andere familie's
heb een andere stamboom opstaan en dat wakkert uit over tientallen familienamen en dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Kijk dus nu ook alleen naar de mannelijke lijnen en het doorgeven van de familienaam.
bij de dochters kijk ik wel met wie ze getrouwd zijn geweest en wie de schoonouders werden, maar verder niet naar eventuele kinderen, broers en zussen van de aangetrouwden.
Thea
-
louise
Lees net al je antwoord (had
Lees net al je antwoord (had het nog niet binnen); ik ben echt met zowel de stamboom van mijn moeder als die van mijn vader bezig; ik heb wel een gescheiden stamboom, want anders zie ik ook door de bomen het bos niet meer. Wat de kant van mijn vader betreft zit ik het meest in Friesland en dus nu ook in Overijssel, doordat ze introuwde met voorouders van mij in Oudehaske. Daar waren nl. ook de turfgravers uit Giethoorn en Wanneperveen aan het werk en trouwde met de plaaselijke bevolking.
Annette
Annette