Hendrik en Jan Hendriks Visscher

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Annelies Onijs Koetsier

Hallo Ria,Die van Genemuiden

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 23 feb 2012, 10:53

Hallo Ria,
Die van Genemuiden valt af, niet vanwege zijn leeftijd inderdaad, maar vanwege dit
Jan Hendriks Visscher
Overlijdensdatum: 19-01-1823
Leeftijd: 39
Overlijdensplaats: Genemuiden
Vader Hendrik Visscher
Moeder Aaltje Jans Hartog

Degene die in mijn kwartierstaat voorkomt, is in 1825 overleden.

Het huwelijk van de jongste dochter op Kampereiland gevonden.
Kampereiland trouwen
16 sep 1803 ondertrouwden met attest. van Campen
Hendrik Roelofsz., j.m. van IJsselmuiden,
Dirkje Hendriks, j.d. van 't Schoutampt van Zwolle.
getrouwd te Campen 6 okt. 1803

Als er iemand is die nog meer info kan vinden, graag!!!!

jettie

Hallo,Via Mormonen dit paar

Bericht door jettie » 23 feb 2012, 11:37

Hallo,

Via Mormonen dit paar gevonden, geen idee of dat een optie kan zijn?:
Hendrik Visscher, geb. 7 sept. 1760 Zwolle,
overl. 9 nov. 1814,
tr. te Zwolle op 28-10-1782 met Swaantje Smit
(hij zoon van Hugo Visscher x Gerridina Koenhout)

volgens overl. akte leeftijd zou de gezochte Jan HEndrik Visscher ca. 1785 geboren moeten zijn, dus dat zou kunnen.
Maar er zijn vele Hendrik Visschers he....

groetjes Jettie

Annelies Onijs Koetsier

Jettie,Toen ik begon met

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 24 feb 2012, 00:05

Jettie,

Toen ik begon met zoeken was het een speld om Visschers te vinden.

Die Hendrik met Swaantje Smit, dacht ik tot voor kort dat het hetzelfde echtpaar was. Tot ik van de week hem tegen kwam in combinatie met een functie in de kerk van Zwolle, en ik dacht, maar dat zou ik terug moeten zoeken, dat hij in de stad zelf woont.

Ik heb een goed gevoel bij het echtpaar Hendrik X Swaantje Dirks. Maar gevoel en genealogie gaat niet altijd goed samen, dus wil ik graag bewijzen. En vermoedelijk als die er zijn, dan moet ik t.z.t. in de ORA van Zalk duiken.
Het vervelende is dat ik geen patroniem weet van Hendrik Visscher, dus dat is lastig uit elkaar houden, of zoeken.

Hier op het forum worden nog wel eens leuke linken gezet, waar je thuis weer ff verder mee kan. Of met info aangedragen uit een hoek die je niet verwacht. Dus ik ben blij met elke hulp en leuke linken ;-)

[ 24. Februari 2012, 00:06: Bericht gewijzigd door: Annelies Koetsier ]

ria van bessen

Annelies,13 Jan.1754 ,

Bericht door ria van bessen » 24 feb 2012, 09:19

Annelies,

13 Jan.1754 , Hendrik Dirks Bijvang, j.m., met Hermtie Asjes, wede., beide "in Vekaten".

Zwolle huwelijk
11-05-1761 Hendrik Vischer j.m. in Westenholte met
Swaentie Derks Bijvank j.d. mede aldaar
S.G. Arendt Meenteboer
H.G. Harmtie Assies

Swaantje is dan de zus van Hendrik Dirks en zij komt oorspronkelijk van Zalk

Kun je niks met Meenteboer ? Ik meende dat dat Heino was ?

[ 24. Februari 2012, 09:19: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]

ria van bessen

bericht 2of het is deze ? Ene

Bericht door ria van bessen » 24 feb 2012, 10:04

bericht 2

of het is deze ?

Ene Arent op het Meente Boershuis

f97 - 2 dec 1758 - Maakte Derk Derksen op het Vrouwentrijk bekend, dat hij op Martini laatstleden van Henrik Helt bij 't Zalkerveer had aangekocht ongeveer een half mudde zaailand in Westenholte bij de Meente Boershuis gelegen voor 130 Caroli gulden.

ria van bessen

bericht 3Annelies,Swaantje

Bericht door ria van bessen » 24 feb 2012, 17:18

bericht 3

Annelies,

Swaantje Derks Bijvang zus van Hendrik Derks Bijvang - de laatste koopt het Bijvang voor 1000 gls gelegen in Westenholte/ maar het gaat niet goed, de Bijvang wordt met executie verkocht, maar dat wist je al?

HFG 1764
Hendrik Visser 3
Berend Bijvank 2

Berent Bijvang volgens VOT 1748 Westenholte
15 a - Berent Egbers.
b - Gerrigjen Gerrits.
c - Janna.
d -
e -
f -

Gerrigje Derks [zus van Hendrik en Swaantje] is getr. geweest met Gerrit Egberts en woont ook in Westenholte.

Volgens mij is die Gerrit Egberts eerder getrouwd geweest - geen kinderen

Ik kan het mis hebben maar ik dacht dat er een topic over is geweest, lang geleden en gestart door Dick van Dijk uit Hoorn

ansmeijlink

Annelies,Dat zijn mijn

Bericht door ansmeijlink » 06 jun 2012, 19:13

Annelies,

Dat zijn mijn stapelbedgrootouders, zal ik privé opsturen wat ik heb, of liever hier in het forum?

Ik heb 5 kinderen, jij 3. Van Dekker moet ik alles nog invoeren, heb nog 2 generaties terug, ook van Visscher.

Moet nog veel invoeren in progen.

Groeten

ans meijlink

ansmeijlink

Hendrik visscher die in 1825

Bericht door ansmeijlink » 07 jun 2012, 09:19

Hendrik visscher die in 1825 is overleden is gedoopt op 16-5-1785 te Zalk, zoon van Harm Visscher en Harmpje Jans.

Heb nog 2 generaties terug.

ans meijlink

Annelies Onijs Koetsier

Hallo Ans,Fijn dat je

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 07 jun 2012, 10:27

Hallo Ans,

Fijn dat je reageert, ook na zo lange tijd nog!
Je mag het hier ook neer zetten, dan kunnen anderen er misschien ook nog wat mee.

Gisteravond kwam ik ook nog wat over een Meilink tegen. Jij weet vast wel wie het is.
Het staat in de Kamper Almanak 1946-1947 en het artikel heet Een late herfstwandeling.
Hierin worden diverse typische figuren in de Kamper samenleving beschreven van die tijd.
De schrijver begint met ene B.J. Meilink in 1890. Ik zal het stukje hier over typen.
Welke Kamper waagt zich in de herfst, in winter, tenzij er ij is, en een groot deel van het voorjaar op de modderige paden van "'t Engelse wark"?.... Daar moet je wel een zonderling voor zijn als de heer Meilink, de directeur van de Hogere Burgerschool, wiens lange gestalte, de wandelstok in de op de rug gevouwen handen, men elke morgen langs de Singel kan zien gaan. Bij de behandeling van de barometer "die niets anders is, dan een luchtdrukmeter, jongelui, en geen weervoorspeller, zal hij niet nalaten zijn leerlingen te wijzen op ons kostelijk klimaat en zijn lofrede te eindigen met de oratorische vraag: Hoeveel dagen zijn er nu in het jaar, waarop het weer het ons onmogelijk maakt het huis te verlaten? Ach ja, de heer Meilink, die pracht schoolman.

Groetjes Annelies

ansmeijlink

Dag AnneliesDie B.J. is Bokko

Bericht door ansmeijlink » 07 jun 2012, 12:30

Dag Annelies

Die B.J. is Bokko Meilink, waar die J vandaan komt mag Joost weten:

Bokko MEILINK, geboren op 14 12 1876 te Kampen, overleden op 29 08 1955 te Doorwerth op 78 jarige leeftijd, begraven op 02 09 1955 te Oosterbeek, zoon van Bartholdus MEILINK, directeur HBS Kampen, en Trijntje de BOER.
Gehuwd op 27 jarige leeftijd op 20 08 1904 te Renkum met Renzia HOVENS GREVE, 25 jaar oud, geboren op 14 12 1878 te Steenwijk, overleden op 08 02 1858 te Doorwerth, begraven op 13 02 1958 te Oosterbeek, dochter van Gerard HOVENS GREVE en Dieuwke KLAASESZ.
Uit dit huwelijk:
1. Dieuwke MEILINK, geboren op 18 04 1908 te Arnhem, overleden op 11 03 1998 te Amersfoort op 89 jarige leeftijd.
Gehuwd 1936 met Jan Frederik HEROMA, arts, geboren op 27 03 1906 te Utrecht, overleden op 26 04 1962 te Amstelveen op 56 jarige leeftijd.
2. Nienke MEILINK, geboren op 10 05 1911 te Arnhem.
Gehuwd met Hendrikus Max Richard HINTZER, geboren 1914, overleden op 12 05 1956 te Wageningen.

Dat van Visscher zal ik even knippen,zet alleen hierop wat het belangrijkste is, anders krijgt iedereen een rolling hier, het is zo groot.

Wacht, ik doe het anders, straks.

ans

Plaats reactie