Janna Johanna van der Horst

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Bericht 3

Bericht door ria van bessen » 18 jul 2017, 20:45

Bericht 3Om het niet te veel door elkaar te laten lopen, lijkt het me beter om in het andere topic Jan Engberts etc. verder te gaan met het uitzoeken van de roots van Gerrit Jansen de Snijder.. Mee eens?

Janny Lalkens

Hanna,        het helpt mij

Bericht door Janny Lalkens » 18 jul 2017, 21:26

Hanna,        het helpt mij wel eens bij ingewikkelde zoektochten met allerlei mensen  met dezelfde naam om vanaf vandaag terug te lezen naar vroegere berichten binnen zo'n onderwerp. Dan zijn nl. hopelijk inmiddels de "kinderfouten" er uit. Vanwege voortschrijdend inzicht.    ;)   Binnen dit onderwerp is het bijvoorbeeld dan belangrijk dat je die Jan Jansen de oude gaat lezen als nooit bestaand hebbend. Administratief foutje.Ria, n.a.v. bericht 3: ik zat vanmorgen ook al te denken aan een apart onderwerp waarin plaats is voor iedereen die Gerrit Jansen  of Jan Gerrits heette in de 17e en 18e eeuw in Haerst. Maar ze kunnen ook wel naar het onderwerp Jan Engberts worden gezet. Nadeel van dat speciale onderwerp Gerrit Jansen/Jan Gerrits zou zijn : nog meer onderwerpen met toch raakvlakken met elkaar geeft ook versplintering.Maar in het onderwerp Janna Johanna van der Horst kunnen we de kleermakersfamilie Van Haarst nu wel afsluiten, denk ik, want het raakvlak van de Van Haarstfamilie met de Van der Horsten ( in die beleningsakte van 1731) is nu wel duidelijk. Ik ben meer dan 10 jaar op het verkeerde been gezet door die foute toevoeging in 1731 van Jan Jansen de Oude. Daarom snapte ik dit hele gebeuren nooit. En daarom liet ik het ook maar mooi rusten. Wel blij, dat het nu duidelijk is geworden.Eerlijk gezegd: ik heb de smaak te pakken, dus nu graag verder gaan met die Gerritten Jansen en Jannen Gerrits, maar dan in dat onderwerp over Jan Engberts.En ik hoop ook ooit te weten te komen, wie Keisman is. Ik probeer al jaren die mensen met bijnamen in een buurtschap te plaatsen. Ze werden soms onder hun bijnaam begraven op Bergklooster. Voor die tijd kennelijk duidelijk genoeg, voor mij niet.Mooi, dat die Gerrit Jansen X Aaltje Roelofs in Oldeneel geplaatst kunnen worden, dat scheelt al weer een echtpaar.Mijn eigen belang bij die Gerritten te Haerst is dus de zoektocht naar de vader van Jacob Gerrits, hoewel ik de kans heel groot acht dat hij niet in Haerst is geboren. Maar in Dalfsen of zo. Maar goed, om dit dan te proberen definitief uit te sluiten..... Er zijn 3 Jacob Gerritsens gedoopt vanuit Haerst, allemaal na 1700, dus te jong om in 1717 te kunnen trouwen.Elimineren is ook onderzoek. Inkoken, uitvlakken, wegstrepen, afvoeren, hoe je het ook noemt.

Plaats reactie