Janna Johanna van der Horst

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Hanna

Janna Johanna van der Horst

Bericht door Hanna » 01 jul 2017, 19:37

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:Ik zoek gegevens over Janna Johanna van der Horst. Deze Janna was getrouwd met Jan Bakker voor 1789. De kinderen die zij ter doop hebben gehouden zijn:1. Jacoba Johanna, geboren 15 juli 1789 Langeholte/Zwolle, gedoopt 19 juli 1789 Broerekerk Zwolle2. Antonia Johanna, geboren 9 april 1792 Haerst/Zwolle3. Jan Harms Jans Backer, geboren 23 augustus 1793 Haerst/Zwolle, 1 september 1793 Broerekerk Zwolle4. Arent Bakker, geboren 14 augustus 1795 Haerst/Zwolle, gedoopt 6 september 1795 Zwolle5. geboren zoontje Bakker, geboren 16 juli 1797 Haerst/Zwolle, overleden 18 juli 1797 Zwolle6. Derk Backer, geboren 10 april 1798 Niezijl/Groningen, gedoopt 15 april 1798 Niezijl/Groningen7. Grietje Johanna Bakker, geboren 22 december 1799 Niezijl/Groningen, gedoopt 25 december 1799 Niezijl/Groningen8. Sijtje Bakker, geboren 23 september 1805 Niezijl/GroningenJanna Johanna van der Horst is op 48 jarige leeftijd overleden op 15 september 1806 in Ezumazijl/ Friesland en begraven in Anjum/Friesland.Haar geboortejaar schat ik, gezien haar leeftijd van haar overlijden rond 1758, haar trouwjaar zal kort voor de geboorte van haar eerste kind zijn geweest, rond 1789.Bij het trouwen van haar tweede dochter, Antonia in 1809, werd bekend dat dat zowel de grootouders als haar moeder al waren overleden, maar de namen van de grootouders onbekend waren. Je ziet dat Janna van der Horst een groot raadsel is, maar ik zou, als het kan het raadsel willen oplossen, want zijn is mijn directe voormoeder (7e generatie), via haar dochter Jacoba. Deze Jacoba was getrouwd met een franse luitenant van het leger van Napoleon en heeft meegelopen in de veldtocht naar Rusland.Als ik kijk naar eventuele vernoemingen, zou ik denken dan een Arent haar vader was en een Johanna of Jacoba haar moeder, maar dat is giswerk. Alle hulp is welkom

ria van bessen

In het Hoofdgeld van 1795

Bericht door ria van bessen » 01 jul 2017, 21:11

In het Hoofdgeld van 1795 woont in Haarst ene Jan Bakker - hij is van beroep hovenier.Het gezin bestaat uit 7 personen.Heb je al op www.vpnd.nl gekeken naar een huwelijk in Zwolle ? 

Hanna

Dag Ria, 

Bericht door Hanna » 01 jul 2017, 22:17

Dag Ria, Ja daar heb ik al gekeken, zo ben ik ook aan de doopgegevens gekomen. Van het huwelijk kan ik tot op heden nog niets vinden, ondanks vele pagina's door pluizen. Wat ik wel weet is dat Jan Bakker, tot 1814 commies ontvanger der licenten en convooien was, en daarna kastelein tot aan zijn overlijden in 1832. Als de genoemde Jan Bakker van het hoofdgeld één en dezelfde zijn, dan zijn ze misschien ergens anders getrouwd....

ria van bessen

Nou, ik heb het huwelijk

Bericht door ria van bessen » 01 jul 2017, 22:35

Nou, ik heb het huwelijk gevonden.In HasseltJan Bakker en Janna van der Horst, duidelijker kan het niet, ja toch?1789 - [onder]trouwboek 205 blz 129De foto kun je volgens mij op VpNd bekijken. 

Hanna

Daar ben ik erg blij mee!!

Bericht door Hanna » 01 jul 2017, 23:34

Daar ben ik erg blij mee!!Soms helpt het als andere mensen er naar kijken....en ik had eerlijk gezegd ook niet gedacht aan Hasselt....dat was een beetje dom van mij. Heel erg bedankt, ik ga dat meteen nakijken. 

Minie Buit Genne

Er is door wijlen Albert de

Bericht door Minie Buit Genne » 02 jul 2017, 09:44

Er is door wijlen Albert de Leeuw in 2007 een uitvoerig onder zoek gedaan naar Erve de Horst in Haerst onder Zwolle en haar bewoners. Dit is in eigen beheer gedrukt er zijn maar een tiental exemplaren van, in het HCO zal wel een exemplaar zijn verwacht ik. Zelf heb ik er ook 1 in bezit er staat heel veel informatie in over de ouders van Janna.Haar vader "Arend Jans van der Horst geboren te Haerst gedoopt te Zwolle op 11 maart 1723 als Arentie dochter van Jan Gerrits van der Horst en Fennigje Jansz maar dit moet een fout in het doopboek zijn want Arentie wordt in de volkstelling van 1748 Arent genoemd en ook in de voogdij akte van zijn moeder d.d. 10-04-1731"  ik weet dat Albert dat veel moeite heeft gekost om dit duidelijk te krijgen.

ria van bessen

Ja, dat boek heb ik ook van

Bericht door ria van bessen » 02 jul 2017, 11:40

Ja, dat boek heb ik ook van Albert gekregen. Waar trouwens toch wel forse fouten in staan hoor, die ik helaas niet meer met hem kon doornemen. Ik denk trouwens niet dat er een exemplaar in het HCO ligt, ik heb dat toentertijd in ieder geval niet meegekregen.Maar ik ben best bereid om de afstamming van Janna hier neer te zetten, als dat gewenst is.

Minie Buit Genne

Ria wat mij betreft graag dat

Bericht door Minie Buit Genne » 02 jul 2017, 11:56

Ria wat mij betreft graag dat je afstamming van Janna duidelijk maakt op forum

ria van bessen

Janna van der Horst is

Bericht door ria van bessen » 02 jul 2017, 13:27

Janna van der Horst is gedoopt te Hasselt als Jantjen d.v. Arent Jansz en Grietjen Hendriks bron: 1758 dpb 201 blz 40 Huwelijk ouders Hasselt NG 11 mei 1752 / 28 mei 1752Arent Janse van der Horst jm geb. te Haarst en w. aan de SluiserdijkGrietje Hendriks jd geb te Rouveen en wonende alhier Hanna, als je meer wilt weten dan hoor ik het wel. 

Hanna

Dag Ria, na de tip van jou

Bericht door Hanna » 02 jul 2017, 15:28

Dag Ria, na de tip van jou gisteravond ben ik tot diep in de nacht bezig geweest...ideaal dat het weekend is, dan kan dat. Ben zelf ook tot die conclusie gekomen en heb zelfs twee zussen en twee broers gevonden als ook de trouwdatum van haar ouders. Ben ondertussen de aktes aan het downloaden via zoekakten.nl....ben zo blij dat ik eindelijk een aanknopingspunt heb, ben op dit moment niet stoppen. Zodra ik alles op de juiste volgorde heb staan, zet ik het hierop...voor de liefhebbers en als afsluiting van dit vraagstuk. Nogmaals bedankt, en ook anderen die hebben meegeholpen. Is het boek van  meneer Albert de Leeuw nog aan te komen? Ben in ieder geval heel nieuwsgierig...

Plaats reactie