voor Ria van Bessen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

voor Ria van Bessen

Bericht door Gast » 29 mei 2006, 09:39

ben op zoek naar de voorouders en kinderen van Gerrit Willems en Aaltien Hannes. Wat er tot nu toe gevonden is is het volgende,

zoon Willem Gerrits trouwde met Petertje Reinders op 4 mei 1783

de geboorte van Willem Gerrits op 08-11-1739

Aaltien Hannes, weduwe van Gerrit Willems trouwde met Jan Willems van Dijk op 14-06-1750 bron rsbo ondertrouwboek nr 732 blz 172

Gerrit Willems geboren 31-12-1678 zoon van Willem Dirks en Gesie Garrits, bron doopboek rbso nr 700 blz 462 (we weten niet of dit de Gerrit Willems is die we zoeken en hoe we dit moeten nagaan.

met vriendelijke groet
Dick van Dijk

ria van bessen

Hallo Dick, heb je ook de

Bericht door ria van bessen » 07 jun 2006, 20:50

Hallo Dick, heb je ook de huwelijksakte van Gerrit Willems met Aaltien Hannes ?

Groeten Ria van Bessen

ria van bessen

Hallo Dick, dat Willem een

Bericht door ria van bessen » 08 jun 2006, 21:56

Hallo Dick, dat Willem een broer Hendrik heeft kan kloppen, hij moet ook nog een zusje Roelofjen hebben volgens de voogdijstelling van 13 juni 1750

Het punt is dat de gezochte Gerrit Willems weleens weduwnaar kon zijn toen hij huwde met Aaltien Hansen.

En als deze Gerrit jouw Gerrit is, dan komt hij van Zalk volgens het inwonersregister van 1741. Vandaar dat ik naar de huwelijksakte vroeg.

Het rare is wel dat in de Volkstelling 1748 [Voorst/Westenholte] er een Aaltien Hannes is genoemd als weduwe van Gerrit Willems met 2 kinderen: Gerrit onder 10 jr en Roelofjen boven 10 jr. Geen spoor van Willem of Hendrik, maar de voogdijstelling spreekt dus andere taal.
Groeten Ria van Bessen

ria van bessen

Dick, er zit nog een Gerrit

Bericht door ria van bessen » 08 jun 2006, 22:44

Dick, er zit nog een Gerrit Willems gehuwd met Maria Jacobs in Voorst/Westenholte met zoon Jacob boven 10 jr en zoon Willem onder 10 jaar en dochter Harmina. Alleen deze Gerrit Willems leeft nog in 1748.
Weet je zeker dat je de Gerrit Willems X Aaltien Hannes moet hebben?
Groeten Ria van Bessen

ria van bessen

Hallo Dick, sorry, maar ik

Bericht door ria van bessen » 09 jun 2006, 20:01

Hallo Dick, sorry, maar ik moest er weer even in komen - het is al weer even geleden dat we contact met elkaar hadden over de kinderen Gerrits die zich Dijk gaan noemen. Zo zat het toch?

Willem Gerrits was eerder gehuwd met Marrigjen Dirks. Uit dit huwelijk 4 kinderen Gerrit, Evert, Derk en Aaltje [1784] - .
Daar wordt als voogd genoemd Egbert Gerrits volle neef [van vaderszijde]
- is het niet beter om eerst over Egbert Gerrits wat gegevens zien te krijgen?

Groeten Ria van Bessen

ria van bessen

hallo Dick, er is een Egbert

Bericht door ria van bessen » 09 jun 2006, 22:03

hallo Dick, er is een Egbert Gerrits X Roelofje Gerrits - ze wonen in de roubollige hoek onder Mastenbroek - ik weet nog niet of zij de zus is van Willem. Egbert zou dan wel de aangehuwde oom moeten zijn en niet de neef.

Maar aangezien jouw afstamming sowieso niet makkelijk gaat [het vinden van de gegevens natuurlijk], zal ik eerst proberen iets meer te weten te komen over het 2e huwelijk van Aaltien Hannes.
Zij kan trouwens wel heel goed de weduwe van Dijk zijn, waarbij de wed. Wm. Gerrits bij inwoont - zie inwonersregister 1741-1806 - dat is in ieder geval een lichtpuntje.

Als je naar Zwolle komt, moet je toch een beetje gericht kunnen zoeken - dat is wel zo leuk, toch?

Groeten Ria van Bessen

ria van bessen

Hallo Dick, wil je mij al

Bericht door ria van bessen » 15 jun 2006, 11:32

Hallo Dick, wil je mij al jouw gegevens over Willem Gerrits en nazaten tot 1811 mailen?

Ik kom geen stap verder met de gegevens die ik zelf heb, dus wil ik volgende week in het HCO zoeken.

Tenzij je dat zelf wilt doen, dan raad ik je aan eerst het huwelijk van Gerrit Willems met Aaltien Hannes op te zoeken. Missschien kom je er dan achter waar deze mensen vandaan komen.

Het huwelijk van Willem Gerrits met Machteltje Derks opzoeken.

Een huwelijk van de volle neef Egbert Gerrits met ..? boven water zien te halen.

[neef Egbert : zoon van broer of zus van Willem Gerrits] - dus z.v. Gerrit Gerrits
of z.v. Roelofje Gerrits X Gerrit ..
[Hendrik Gerrits valt af omdat hij dan Egbert Hendriks zou heten]

Maar Egbert Gerrits kan ook neef zijn als kind van een oom van Willem Gerrits en dan wordt het verhaal wel ingewikkelder.

Aaltien Hannes had een zwager Gerrit Jans als voogd. Dus dan een huwelijk van ene Gerrit Jans met ... Hannes ? opzoeken.

Dus ik hoor het wel, wat je wilt.
Groeten Ria van Bessen

Plaats reactie