Familie Knobbe

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
louise

Familie Knobbe

Bericht door louise » 20 jul 2006, 12:27

Is nog niemand bezig met de genealogie van de familie Knobbe? Gerrit Roelofs Knobbe is geboren in Sandbelt in ± 1677, zijn zoon Roelof Gerrits Knobbe is geboren in ± 1700 in Wanneperveen en zijn zoon Koop Roelofs Knobbe is weer geboren in ± 1730 in Sandbelt. Deze zoon trouwt met Grietje Beerents Wever en vertrekt naar Oudehaske in Friesland. Daar heb ik aansluiting via Tresoar, maar van de voorouders heb ik alleen de gegevnes via andere sites. Wie kan mij verder helpen>

Annette

ria van bessen

Hallo,trb

Bericht door ria van bessen » 22 jul 2006, 16:07

Hallo,

trb Wanneperveen
Hendrikje Leenderts wed. van Roelof Gerrits Knobbe X Arien Peters wedr. van Jantjen Jans beide van de Zandbelt - getr. 19-12-1762

invnr. 2787 ambt V?hove f 67 van febr. 1768 [dag niet ingevuld]
Gerrit Roelofs Knobbe X Geesien Bartels, Coop Roelofs Knobbe X Grietje Berends, Luite Jacobs X Trijntje Roelofs Knobbe doen overdracht en cessie aan hun moeder Hendrikje Leenderts weduwe van Roelof Gerrits Knobbe en nu hertrouwd aan Arrien Peters - volgens een uitkoping in maart 1762 uit de nalatenschap van wijlen hun vader ? van een stuk land gelegen in de Barsbeek.

Nettert Klaas de Jonge j.m. en Annigjen Roelofs Knobbe beide van de Zandbelt - getr. 02-03-1765 Wanneperveen
uit dit huwelijk: o.a. Klaas de Jonge X Jacobje Berents Jonkman

VOT 1748
Roelof Gerrits en huisvrouw Hendrikjen Leenders. kinderen boven 10 jaar Gerrit, Tryntjen,Coop. kinderen beneden 10 jaar Leendert, Jan, Annigjen. knechten en meiden ---. inwonenden en kostgangers ---. plaats Schoutambt Wanneperveen, Sandbeld

Dit heb ik even snel bij elkaar gesprokkeld. Volgens mij is er online toch meer te vinden over de familie Knobbe.

Met vriendelijke groeten, Ria van Bessen

ria van bessen

Hallo Annette, helaas moet ik

Bericht door ria van bessen » 04 aug 2006, 20:10

Hallo Annette, helaas moet ik je teleurstellen, want er zijn geen dopen van voor die tijd bekend. Datgene wat je nu weet, daar moet je het mee doen, vrees ik.
De Santbelt ligt onder Wanneperveen, sommige dopen zijn in Zwartsluis, maar het doopboek van Wanneperveen begint te laat. Dit doopboek is digitaal te bekijken.
Groet Ria van Bessen

louise

Hallo allemaal,In ieder geval

Bericht door louise » 10 aug 2006, 19:24

Hallo allemaal,

In ieder geval hartelijk dank voor de reacties

Annette

Plaats reactie