Hendrik Westerop en Klasina van Kempen
Hendrik Westerop en Klasina van Kempen
Wie kan mij verder helpen?
Ik zoek het huwelijk van Hendrik Westerop en Hermina van Benthem. Hun oudste zoon Jan Westerop is NG gedoopt op 02-12-1798 te Zwolle.
Ook alle andere kinderen zijn geboren te Zwolle.
In de trouwboeken vanf 1793 ben ik hun huwelijk niet tegengekomen. Al hun zonen zijn schipper, mogelijk is Hendrik ook schipper en kwam hij van elders.
In genlias kom ik nog een Hendrik Westerop tegen die gehuwd is met Klasina van Kempen. Uit dit huwelijk kom ik twee zonen tegen Antonij geb.10-08-1787 en Engelbartus geb. 31-05-1789, ook beide schipper. Als beroep van hun vader staat ook schipper vermeld. Ook dit huwelijk kom ik niet tegen in de trouwboeken van Zwolle
Mogelijk is dat Hendrik twee keer getrouwd is geweest.
Mijn vraag is dus:
Gaat het in beide huwelijken om dezelfde Hendrik?
Waar en wanneer is hij getrouwd?
Waar is Hendrik geboren/waar komt hij vandaan?
Met vriendelijke groet,
Paula
Ik zoek het huwelijk van Hendrik Westerop en Hermina van Benthem. Hun oudste zoon Jan Westerop is NG gedoopt op 02-12-1798 te Zwolle.
Ook alle andere kinderen zijn geboren te Zwolle.
In de trouwboeken vanf 1793 ben ik hun huwelijk niet tegengekomen. Al hun zonen zijn schipper, mogelijk is Hendrik ook schipper en kwam hij van elders.
In genlias kom ik nog een Hendrik Westerop tegen die gehuwd is met Klasina van Kempen. Uit dit huwelijk kom ik twee zonen tegen Antonij geb.10-08-1787 en Engelbartus geb. 31-05-1789, ook beide schipper. Als beroep van hun vader staat ook schipper vermeld. Ook dit huwelijk kom ik niet tegen in de trouwboeken van Zwolle
Mogelijk is dat Hendrik twee keer getrouwd is geweest.
Mijn vraag is dus:
Met vriendelijke groet,
Paula
- Piet Heres
HalloIk kwam dit nog wel
Hallo
Ik kwam dit nog wel tegen
Name: Maria Westerop
Born: 11 May 1800 at: Zwolle
Married: 26 May 1824 at: Zwolle
Died: 11 Apr 1835 at: Arnhem
Spouses: Barend Johann Schregardus
Groeten Piet
Ik kwam dit nog wel tegen
Name: Maria Westerop
Born: 11 May 1800 at: Zwolle
Married: 26 May 1824 at: Zwolle
Died: 11 Apr 1835 at: Arnhem
Spouses: Barend Johann Schregardus
Groeten Piet
- Piet Heres
Ze hadden nog een zoon Gerrit
Ze hadden nog een zoon Gerrit geboren in 1800 en gehuwd met Bartha Sifflien geb. 26-3-1800 in zwolle en gehuwd op 28 aug 1828 in zwolle
Ze hadden 3 kinderen:
Hendrik geb. 1828 Zwolle
Hermina geb. 1833 Zwolle
Jan geb. 1837 Zwolle
Groeten Piet
Ze hadden 3 kinderen:
Hendrik geb. 1828 Zwolle
Hermina geb. 1833 Zwolle
Jan geb. 1837 Zwolle
Groeten Piet
- Piet Heres
De jan die jij hebt is
De jan die jij hebt is geboren 2 dec 1798 en gehuwd met Gerritdiena van Wijk geb. 5 jan 1799, Zwolle en gehuwd 5 jul 1821 in Zwolle.
dit echtpaar had 8 kinderen
Gertje Westerop
2. Hermiena Westerop, geb. 1826, Zwolle
3. Hendrik Westerop, geb. 17 aug 1828, Zwolle
4. Maria Westerop, geb. 1831, Zwolle
5. Harm Westerop, geb. 29 sep 1832, Zwolle
6. Hendrika Westerop, geb. 1835, Zwolle
7. Hendrekien Westerop, geb. 1839, Zwolle
8. Johanna Gerritdina Westerop, geb. 1842, Zwolle
Groeten Piet
dit echtpaar had 8 kinderen
Gertje Westerop
2. Hermiena Westerop, geb. 1826, Zwolle
3. Hendrik Westerop, geb. 17 aug 1828, Zwolle
4. Maria Westerop, geb. 1831, Zwolle
5. Harm Westerop, geb. 29 sep 1832, Zwolle
6. Hendrika Westerop, geb. 1835, Zwolle
7. Hendrekien Westerop, geb. 1839, Zwolle
8. Johanna Gerritdina Westerop, geb. 1842, Zwolle
Groeten Piet
-
tukkergirl
heb je dit gezien ????http:/
heb je dit gezien ????
http://www.buurtmuseumkamperpoort.nl/kleinebaan1867.htm
zou het jou Hendrik Westerop zijn ???
http://www.buurtmuseumkamperpoort.nl/kleinebaan1867.htm
zou het jou Hendrik Westerop zijn ???
Hallo Piet,Dat was een snelle
Hallo Piet,
Dat was een snelle reactie. Alle gegevens van de kinderen uit het huwelijk van Hendrik Westerop en Hermina van Benthem heb ik wel compleet volgens mij.Dus Maria is mij ook bekend.
Gerrit Westerop gehuwd met Bartha Sifflien hadden zelfs 5 kinderen. Ook de zonen Gerrit geb. ca. 1832 en Herm geb. 15-12-1845 horen in dit rijtje thuis.
Wat betreft Gertje (of Geertje). Gertje is volgens mij geen kind van Jan en Gerritdiena. Althans ik ben daar niets over tegengekomen. Dus ik ga er vanuit dat uit dit huwelijk 7 kinderen zijn voortgekomen. Mocht je toch iets gevonden hebben waaruit het tegendeel blijkt dan houd ik mij aanbevolen.
In princiepe heb ik zo'n beetje alle nazaten tot ca. 1950 en sommige takken, waaronder die van mijn moeder (Albertje Westerop) wel redelijk compleet.
Maar nou wil ik zien verder te komen met die Hendrik Westerop en Hermina van Betnhem. Maar het spoor wat ik probeer te volgen loopt steeds op niets uit. Ik heb zelf het vermoeden dat hij van oorsprong uit Noord-Holland komt. Dat is toch wel de plek waar veel (van) Westeroppen voortkomen, en als schipper in Zwolle terecht is gekomen. Dus mijn vragen blijven staan:
Het bevolkingsregister heb ik nog niet geraadpleegd in Zwolle. De lidmaten NG attestaties van Zwolle op internet lopen tot 1779. Daar ben ik Hendrik niet tegengekomen.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie en het helpen meedenken.
Groetjes Paula
Dat was een snelle reactie. Alle gegevens van de kinderen uit het huwelijk van Hendrik Westerop en Hermina van Benthem heb ik wel compleet volgens mij.Dus Maria is mij ook bekend.
Gerrit Westerop gehuwd met Bartha Sifflien hadden zelfs 5 kinderen. Ook de zonen Gerrit geb. ca. 1832 en Herm geb. 15-12-1845 horen in dit rijtje thuis.
Wat betreft Gertje (of Geertje). Gertje is volgens mij geen kind van Jan en Gerritdiena. Althans ik ben daar niets over tegengekomen. Dus ik ga er vanuit dat uit dit huwelijk 7 kinderen zijn voortgekomen. Mocht je toch iets gevonden hebben waaruit het tegendeel blijkt dan houd ik mij aanbevolen.
In princiepe heb ik zo'n beetje alle nazaten tot ca. 1950 en sommige takken, waaronder die van mijn moeder (Albertje Westerop) wel redelijk compleet.
Maar nou wil ik zien verder te komen met die Hendrik Westerop en Hermina van Betnhem. Maar het spoor wat ik probeer te volgen loopt steeds op niets uit. Ik heb zelf het vermoeden dat hij van oorsprong uit Noord-Holland komt. Dat is toch wel de plek waar veel (van) Westeroppen voortkomen, en als schipper in Zwolle terecht is gekomen. Dus mijn vragen blijven staan:
Het bevolkingsregister heb ik nog niet geraadpleegd in Zwolle. De lidmaten NG attestaties van Zwolle op internet lopen tot 1779. Daar ben ik Hendrik niet tegengekomen.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie en het helpen meedenken.
Groetjes Paula
Hallo Tukkergirl!Ook deze
Hallo Tukkergirl!
Ook deze link is bij mij bekend. Ik vermoed dat het hier gaat om één van de drie kleinzonen die vernoemd zijn naar de Hendrik waar ik naar op zoek ben. Daarna zijn er nog een heleboel Hendrikken geboren. Ik moet nog uitzoeken om welke Hendrik het hier gaat.
Ook heel erg bedankt voor je reactie.
Deze link heb ik trouwens ook nog:
http://www.historischcentrumoverijssel. ... ldbank.htm (zoekterm westerop)
Als iemand weet waar deze boot nu ligt, hoor ik het graag.
Groetjes Paula
Ook deze link is bij mij bekend. Ik vermoed dat het hier gaat om één van de drie kleinzonen die vernoemd zijn naar de Hendrik waar ik naar op zoek ben. Daarna zijn er nog een heleboel Hendrikken geboren. Ik moet nog uitzoeken om welke Hendrik het hier gaat.
Ook heel erg bedankt voor je reactie.
Deze link heb ik trouwens ook nog:
http://www.historischcentrumoverijssel. ... ldbank.htm (zoekterm westerop)
Als iemand weet waar deze boot nu ligt, hoor ik het graag.
Groetjes Paula
-
Buurtmuseum Kamperpoort
Hallo, Ik wou even laten
Hallo, Ik wou even laten weten dat vele familie leden begraven zijn op het kerkhof van het oude Buitengasthuis, er zijn daar drie graven van Westerop, en wel een Lambertus Westerop, en Maria Lubartha Westerop en een Graf waar ook twee broers zijn begraven een H, en een E.J Westerop. Ik denk als u op het HCO vraagt naar de begraafboeken van het Buitengasthuis u misschien verder komt met Hendrik Westerop.
Mvrg Buurtmuseum Kamperpoort,
J.D.
Mvrg Buurtmuseum Kamperpoort,
J.D.
Inmiddels heb ik het eerste
Inmiddels heb ik het eerste huwelijk van Hendrik Westerop met Klasina van Kempen na lang zoeken naar alle waarschijnlijkheid gevonden in Amsterdam. Binnenkort hoop ik de kopie van de akte in mijn bezit te hebben. Zodra ik meer weet laat ik van mij horen.
Ook het tweede huwelijk kon ik maar niet vinden. Ik ben dus heel blij met de informatie van Jan Rientjes. Hopelijk krijg ik nu meer duidelijkheid omtrent zijn geboorte/doop datum en plaats en over zijn ouders.
Mochten jullie geïnteresseerd zijn in de akte dan wil ik jullie wel een scan toesturen.
Met vriendelijke groet,
Paula Scholtz - Ligthart
Ook het tweede huwelijk kon ik maar niet vinden. Ik ben dus heel blij met de informatie van Jan Rientjes. Hopelijk krijg ik nu meer duidelijkheid omtrent zijn geboorte/doop datum en plaats en over zijn ouders.
Mochten jullie geïnteresseerd zijn in de akte dan wil ik jullie wel een scan toesturen.
Met vriendelijke groet,
Paula Scholtz - Ligthart
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Piet, Paula, Jasper ,
Hallo Piet, Paula, Jasper , enz.Heb mij deze week ook verdiept in deze schippersfamilie Westerop , die inderdaad heel veel schippers telt , maar daarnaast ook nog wel andere beroepen. Op dit forum van HCO Zwolle en ook van Genealogie-Online is veel informatie te vinden. Helaas heb ik ook gezien , dat soms niet de juiste familierelaties zijn aangegeven, hoewel dat allemaal goed te kontroleren is op www.wiewaswie.nl ; wie mijn Westerop gegevens hebben will , moet zich maar melden via mijn contact op www.veluwsegeslachten.nl hartelijke groet, Albert Veldhuis