Hallo.
Kan iemand mij vertellen of boerderij t 'Tolij in Dalfsen nog bestaat en waar het ooit gestaan heeft of nog staat? Ik ben bezig met de stamboom van de van Toly's (van Tolij), mijn schoonzoon is nl. een nazaat.
Groetjes van Riky Sloesarwij - Bultman
boerderij 't Tolij in Dalfsen
Tolij stond in Gerner in
Tolij stond in Gerner in Dalfsen.
Op de kadasterkaarten van 1832 staat het op de 2de kaart van het Middelblok van Dalfsen, in Gerner.
Als je op www.watwaswaar.nl kijkt kun je het huis vinden (na enig gezoek) op perceelnummer 386 van de kaart van Dalfsen, sectie K.
Aangezien er de moderne kaart 'overheenligt' kun je meteen zien dat er op die plaats op dit moment niets meer staat en deel is van een bos aan de Wagteveld weg in Dalfsen.
groet
Peter
Op de kadasterkaarten van 1832 staat het op de 2de kaart van het Middelblok van Dalfsen, in Gerner.
Als je op www.watwaswaar.nl kijkt kun je het huis vinden (na enig gezoek) op perceelnummer 386 van de kaart van Dalfsen, sectie K.
Aangezien er de moderne kaart 'overheenligt' kun je meteen zien dat er op die plaats op dit moment niets meer staat en deel is van een bos aan de Wagteveld weg in Dalfsen.
groet
Peter
-
rikysloesarwij
Hallo Peter.Hartelijk dank
Hallo Peter.
Hartelijk dank voor je snelle reactie en je informatie.Hier kan ik de familie wel weer blij mee maken denk ik.
Groetjes van Riky
Hartelijk dank voor je snelle reactie en je informatie.Hier kan ik de familie wel weer blij mee maken denk ik.
Groetjes van Riky
-
Meulenbelt
Beste rikysloesarwij,
Beste rikysloesarwij, Ook vanuit mijn familieonderzoek ben ik geïntresseerd in deze huisplaats, mijn oma heet zo. Ze kon echter niet vertellen of dit ooit in de familie is geweest.Ik ben wel ter plaatse geweest en daar is de huisplaats nog terug te herkennen door sloten en 20 (!) meter hoge coniferen. Bent u nog verder gekomen?Arnold