boerderij 't Tolij in Dalfsen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
rikysloesarwij

boerderij 't Tolij in Dalfsen

Bericht door rikysloesarwij » 01 feb 2011, 15:19

Hallo.
Kan iemand mij vertellen of boerderij t 'Tolij in Dalfsen nog bestaat en waar het ooit gestaan heeft of nog staat? Ik ben bezig met de stamboom van de van Toly's (van Tolij), mijn schoonzoon is nl. een nazaat.
Groetjes van Riky Sloesarwij - Bultman

klunder

Tolij stond in Gerner in

Bericht door klunder » 01 feb 2011, 17:00

Tolij stond in Gerner in Dalfsen.
Op de kadasterkaarten van 1832 staat het op de 2de kaart van het Middelblok van Dalfsen, in Gerner.
Als je op www.watwaswaar.nl kijkt kun je het huis vinden (na enig gezoek) op perceelnummer 386 van de kaart van Dalfsen, sectie K.
Aangezien er de moderne kaart 'overheenligt' kun je meteen zien dat er op die plaats op dit moment niets meer staat en deel is van een bos aan de Wagteveld weg in Dalfsen.
groet
Peter

rikysloesarwij

Hallo Peter.Hartelijk dank

Bericht door rikysloesarwij » 02 feb 2011, 13:34

Hallo Peter.

Hartelijk dank voor je snelle reactie en je informatie.Hier kan ik de familie wel weer blij mee maken denk ik.

Groetjes van Riky

Meulenbelt

Beste rikysloesarwij, 

Bericht door Meulenbelt » 04 mei 2019, 10:37

Beste rikysloesarwij, Ook vanuit mijn familieonderzoek ben ik geïntresseerd in deze huisplaats, mijn oma heet zo. Ze kon echter niet vertellen of dit ooit in de familie is geweest.Ik ben wel ter plaatse geweest en daar is de huisplaats nog terug te herkennen door sloten en 20 (!) meter hoge coniferen. Bent u nog verder gekomen?Arnold

Plaats reactie