wie weet meer van Agenis Mooij
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
- GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005, 00:00
wie weet meer van Agenis Mooij
Hallo,
Ik zoek gegevens over Angenis Mooij die getrouwd is met Jan Snellert. Ze laten 1 kind dopen in Hattem.
Geen huwelijk in Hattem gevonden.
Vermoedelijk is hij soldaat?
Dit is de doop.
NG doopboek Hattem
Dederyk Matthijs; 13 12 1699
Sneller, Johannes; Mooijen, Angenis
Op Internet kan ik niets vinden over een stamreeks Mooijen. Ik beland altijd in allerlei gedoe op internet.
Is er iemand die wat handiger met het zoeken op internet is en die bereid is te zoeken?
Alvast bedankt!
groet Ria van Bessen
Ik zoek gegevens over Angenis Mooij die getrouwd is met Jan Snellert. Ze laten 1 kind dopen in Hattem.
Geen huwelijk in Hattem gevonden.
Vermoedelijk is hij soldaat?
Dit is de doop.
NG doopboek Hattem
Dederyk Matthijs; 13 12 1699
Sneller, Johannes; Mooijen, Angenis
Op Internet kan ik niets vinden over een stamreeks Mooijen. Ik beland altijd in allerlei gedoe op internet.
Is er iemand die wat handiger met het zoeken op internet is en die bereid is te zoeken?
Alvast bedankt!
groet Ria van Bessen
-
Janny Lalkens
- BerichtenCOLON 2849
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Hallo RiaOf zoeken in Dalfsen
Hallo Ria
Of zoeken in Dalfsen? Willem Andries de Mooy, wonend op de Bothof, Dieze, zou uit Dalfsen afkomstig zijn. Hij woonde op de Bothof in de eerste helft van de 18e eeuw. Mogelijk geen nageslacht. Heb hier nu verjaardagsvisite, moet daar eerst mee bezig.
Meer gegevens volgen binnenkort.
Hartelijke groeten, Janny
Of zoeken in Dalfsen? Willem Andries de Mooy, wonend op de Bothof, Dieze, zou uit Dalfsen afkomstig zijn. Hij woonde op de Bothof in de eerste helft van de 18e eeuw. Mogelijk geen nageslacht. Heb hier nu verjaardagsvisite, moet daar eerst mee bezig.
Meer gegevens volgen binnenkort.
Hartelijke groeten, Janny
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
Bedankt Albert voor je
Bedankt Albert voor je reactie.
De enige die ik digitaal kon openen is de Index dopen Harderwijk 1701-1742 (protestants) en daar zat niets in. Wel andere Mooijen maar niet Angenis die ik zoek.
Huwelijken zijn ook niet digitaal. Wel uitgegeven door de VVG. Maar dat heb ik niet.
Misschien heeft iemand anders die wel..
groet Ria
De enige die ik digitaal kon openen is de Index dopen Harderwijk 1701-1742 (protestants) en daar zat niets in. Wel andere Mooijen maar niet Angenis die ik zoek.
Huwelijken zijn ook niet digitaal. Wel uitgegeven door de VVG. Maar dat heb ik niet.
Misschien heeft iemand anders die wel..
groet Ria
- wim meijberg
- BerichtenCOLON 298
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2003, 00:00
Misschien dat dit dezelfde is
Misschien dat dit dezelfde is?
Doopdatum:28-03-1710
Doopplaats:Bennekom
Dopeling:Anna Snel
Moeder: Agnietje Jans
Vader: Jan Snel
Kerkelijke gemeente: Bennekom
Toegangsnummer: 0176 Retroacta Burgerlijke stand
Inventarisnummer:577
Pagina: 19
Volgnummer op pagina: 7
Vindplaats:Gelders Archief
Doopdatum:28-03-1710
Doopplaats:Bennekom
Dopeling:Anna Snel
Moeder: Agnietje Jans
Vader: Jan Snel
Kerkelijke gemeente: Bennekom
Toegangsnummer: 0176 Retroacta Burgerlijke stand
Inventarisnummer:577
Pagina: 19
Volgnummer op pagina: 7
Vindplaats:Gelders Archief
Aanvulling op bericht van Wim
Aanvulling op bericht van Wim Meijberg, e.e.a. van http://roekelg.home.xs4all.nl/genealogie/g10-186.html
DB8:1710 28 Mrt. Anna d.v. Jan Snel en Agnietje Jans. Getrout te Elspeet 18 Sep. 1707 volgens attestatie van Ds Elkart Putten. De ouders bijde Rooms. De vader belooft het kint in de Vreese Godts op te trekken.
DB8:1710 28 Mrt. Anna d.v. Jan Snel en Agnietje Jans. Getrout te Elspeet 18 Sep. 1707 volgens attestatie van Ds Elkart Putten. De ouders bijde Rooms. De vader belooft het kint in de Vreese Godts op te trekken.
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
Dank jullie wel voor je
Dank jullie wel voor je reactie!
Ik denk niet dat dit het juiste echtpaar is.
Jan Snellert en Angenis Mooijen laten een zoon dopen in 1699, het huwelijk is dus daarvoor gesloten.
Wel apart hoor - Roomskatholiek - en dat in Bennekom.....
groet Ria
Ik denk niet dat dit het juiste echtpaar is.
Jan Snellert en Angenis Mooijen laten een zoon dopen in 1699, het huwelijk is dus daarvoor gesloten.
Wel apart hoor - Roomskatholiek - en dat in Bennekom.....
groet Ria
- wim meijberg
- BerichtenCOLON 298
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2003, 00:00
https://familysearch.org/pal:
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 1117610615 hier wordt een Niesjen de Mooij vermeld. Lidmaten Hattem
-
Jacqueline
Hallo Ria en anderen,De
Hallo Ria en anderen,
De lidmaten Hattem via genver zijn al genoemd zag ik bij het plaatsen van mijn antwoord, via genver ook de DTB van Harderwijk, er is een index op de huwelijken maar je echtpaar komt er niet in voor.
De naam Mooij(en) komt blijkbaar ook voor in Hattem ? er is een genealogie Mooij(en) te Hattem, deze begint echter pas in 1720, te downloaden via http://genealogiemooij.blogspot.nl/2008 ... ie-ii.html
Maar misschien komt Angenis in één van de andere genealogieën voor?
Tenslotte: als het huwelijk in Elburg niet het juiste is, wellicht dat het huwelijk dan vermeld wordt in de collectie Wolters, huwelijksinschrijvingen van militairen 1648-1811, o.a. van Quote: Garnizoenen, gelegerd in diverse Gelderse gemeenten. Hierin: Brede¬voort, Doesburg, Doetin¬chem, Elburg, Groenlo, Harderwijk, Hattem, Lochem en Wagenin¬gen Dit via de website van het Gelders Archief, alwaar de collectie blijkbaar ook is ook is in te zien, net als op microfiche bij het CBG.
groeten van Jacqueline
De lidmaten Hattem via genver zijn al genoemd zag ik bij het plaatsen van mijn antwoord, via genver ook de DTB van Harderwijk, er is een index op de huwelijken maar je echtpaar komt er niet in voor.
De naam Mooij(en) komt blijkbaar ook voor in Hattem ? er is een genealogie Mooij(en) te Hattem, deze begint echter pas in 1720, te downloaden via http://genealogiemooij.blogspot.nl/2008 ... ie-ii.html
Maar misschien komt Angenis in één van de andere genealogieën voor?
Tenslotte: als het huwelijk in Elburg niet het juiste is, wellicht dat het huwelijk dan vermeld wordt in de collectie Wolters, huwelijksinschrijvingen van militairen 1648-1811, o.a. van Quote: Garnizoenen, gelegerd in diverse Gelderse gemeenten. Hierin: Brede¬voort, Doesburg, Doetin¬chem, Elburg, Groenlo, Harderwijk, Hattem, Lochem en Wagenin¬gen Dit via de website van het Gelders Archief, alwaar de collectie blijkbaar ook is ook is in te zien, net als op microfiche bij het CBG.
groeten van Jacqueline
- ria van bessen
- BerichtenCOLON 9337
Iedereen bedankt voor de
Iedereen bedankt voor de reaktie!
Het huwelijk van Jan Snellert moet voor of begin 1699 zijn gezien de doop van zijn zoon.
Ik heb dus helaas niets aan huwelijken Snel ná 1700.
Er zijn vele Snel, maar ook vele Mooijen volgens mij. Haar voornaam is wel opvallend, geen Aaltje of Janna.
Welk huwelijk in Elburg bedoel je, Jacqueline?
Het huwelijk van Jan Snellert moet voor of begin 1699 zijn gezien de doop van zijn zoon.
Ik heb dus helaas niets aan huwelijken Snel ná 1700.
Er zijn vele Snel, maar ook vele Mooijen volgens mij. Haar voornaam is wel opvallend, geen Aaltje of Janna.
Welk huwelijk in Elburg bedoel je, Jacqueline?