ISLOK aan de Marsweg

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

ISLOK aan de Marsweg

Bericht door Gast » 06 feb 2005, 01:34

Ik ben op zoek naar informatie over het bedrijf ISLOK (In Samenwerking Ligt Onze Kracht) dat in het begin van de 50-er jaren aan de Marsweg in Zwolle stond, dicht bij de spoorbaan. Mijn vader werkte daar enige tijd. Is er iemand die zich dit bedrijf kan herinneren? Johan de Boer, in Canada.

Wim Huijsmans

Beste Johan,In het archief

Bericht door Wim Huijsmans » 07 apr 2005, 09:27

Beste Johan,

In het archief van de Kamer van Koophandel, aanwezig bij het Historisch Centrum Overijssel, komt een dossier voor over de Industrie- en Handelmij. ISLOK N.V.
Het bedrijf werd opgericht in 1947. Het was gevestigd aan de Thorbeckegracht 30-32. Directeuren waren Hendrik Disselhof en Hendrik Keyl. Het bedrijf hield zich bezig met het "fabriceeren, koopen, verkoopen en verhuren van voertuigen, het fabriceeren, koopen en verkoopen van onderdeelen daarvan, een en ander in den meest uitgebreiden zin des woords". In de jaren vijftig legde men zich toe op het fabriceren, kopen, verkopen van industriële producten o.a. van voertuigen, land- en tuinbouwwerktuigen of gereedschappen en/of onderdelen daarvan.
In 1951 betrok men de nieuwbouw aan de Marsweg nr. 5-9 met een totale bebouwde oppervlakte van 4000 m2.
Het bedrijf werd in 1960 van Zwolle naar Vorden verplaatst, Zutphenseweg 5-7.
Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Flora1

Plaats reactie