Berend Greve en de band Greve-Zeisvelt

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
SGreve

Berend Greve en de band Greve-Zeisvelt

Bericht door SGreve » 14 apr 2014, 19:11

Dag forumbezoekers,ik heb twee vragen:Vraag 1.mijn familienaam is Greve, afkomstig uit Enschede, Lonneker en Losser en later verhuisd naar Zwolle.Mijn opa heette Hendrikus Johannes Greve (1900-1975), mijn oma Everdina Hendrika Antonia Gerritdina Zijsvelt (1902-1992).Ik ben inmiddels uitgekomen bij Berend (Berent, Barend, Barent, Bernard, Bernhard) Greve,mogelijk geboren 1680-1714 in Enschede. Berend was eerst gehuwd met henrina Wagelaar en later met Eva Helmig (huwelijk 21-1-1745 Losser). Uit het huwelijk met Eva Helmig wordt zoon Herm(annus) geboren die zal trouwen met Elisabeth Maseland.Ik kom niet verder.Mijn vragen zijn:- weet iemand wie de voorouders zijn van Berend Greve?- weet iemand wie naaste familieleden zijn van Berend Greve?Ik hoop met die gegevens verder aan de slag te kunnen. Vraag 2:Verder is in de tak van Zijsvelt (Oma) een band naar een familie met de naam Greve.De band loopt als volgt vanaf +/- 1830:Uit het huwelijk van Hermina Seisveld en Jan Maats (14-11-1829)komt Willem MaatsWillem huwt met Klazina Wichberta Greve (geb. 18-5-1843 Zwolle) .De voorouders van K.W.Greve zijn Bernardus Greve (28-10-1784 Zwolle) en Aafje Keetman (16-3-1801 Enkhuizen).De voorouders van deze Bernardus Greve zijn Henricus Greve (8-8-1754 Zwolle) en Joanna Zuitberg (2-1-1755 Zwolle).De voorouders van Henricus Greve zijn Hermannus Greve (Grevink) (7-3-1718 Zwolle) en Elisabeth Veltcamp (overleden 9-11-1779 Zwolle)De voorouders van Hermannus Greve (Grevink) zijn zeer waarschijnlijk Steven Grevink en Hermina Hermsen.Mijn vragen zijn:- Weet iemand wie de voorouders zijn van Steven Greve (Grevink)- Weet iemand of er een band is met de eerder genoemde familie Greve. Hartelijk dank voor het meedenken.Sander GreveVenlo  

jettie

Hallo Sander,

Bericht door jettie » 18 apr 2014, 10:05

Hallo Sander,Ik kom wel tegen bij Nh trouwen te Losser:1691   1 Junii Berend de Greeve van Losser met Jenneken Gerritsen Velt-Schulte 
in Lonneker des kerspels Enschede Bij dopen is er dan in feb. 1699 een Berend Berendsen Greeve die een dochter Aele laat dopen, geen moeder vermeldDaarna dopen van 2 kinderen op naam Berend jongman, oa ook weer een Aele, of dit dezelfde Berend is weet ik niet natuurlijkMaar misschien is het niet ondenkbaar dat jouw Berend een zoon van deze Berend was?als er getuigen waren bij dopen, kan dat ook helpen evenals de namen van overige kinderen van 'jouw' Berend als je die hebt. Helaas is van Enscheden dtb naar mijn weten nog niks online vr. groet, Jettie 

jettie

en :

Bericht door jettie » 18 apr 2014, 10:24

en :Zwolle Nh Trouwen18-08-1716 Steven Grevink j.m. en
 Hendrina Harrems j.d. 
 S.G. Gerrit Jans 
 H.G. de huijsvrouw van Boldewijn Vernes 
 alsoo de Bruijdegom nog onmodig is moet er attestatie van de vader komen 
dat hij tot huwelijk toestemt. Is getoont. Hermina en Hendrina verschrijving van dezelfde naam?dopen:13-07-1712 Berend -Lukas Grevink Gesine Willems   16-01-1711 Dirk -Berendt Greve Hendrikje Meulebelts Lukas en Berend zijn broers?Maar er komen nogal van Gre(e)ve's en Grevinks voor,dus of het wat is? Jettie   

SGreve

Hallo Jettie,

Bericht door SGreve » 22 apr 2014, 21:40

Hallo Jettie,reuze bedankt voor deze informatie.Een klein deel ervan had ik zelf ook gevonden maar een deel ook nog niet.Ik ga hier mee aan de slag en ik kom nog terug met een reactie.Ik meende dat ik een automatische reactie bij een antwoord zou krijgen maar dat is blijkbaar niet zo.Vandaar de late reactie.Thea bedankt dat je me er op hebt geattendeerd.Jettie, bedankt voor het meedenken en zoeken. Sander Greve

jettie

Hallo Sander,

Bericht door jettie » 24 apr 2014, 17:28

Hallo Sander,Dat had ik in het verleden ook een keer, dat ik dacht automatisch antwoord te ontvangen, dus kan het me voorstellen ;-).Je hebt het eerste huwelijk van Berend Greve (of variant) nog niet begrijp ik? En ook geen kinderen uit dat eerste huwelijk?Heb je al bij de dopen /trouwen Enschede gezocht of had je die mogelijkheid ook niet?Jettie

jettie

ps je kunt wel onderaan

Bericht door jettie » 24 apr 2014, 17:29

ps je kunt wel onderaan aanvinken dat je bericht wil krijgen ingeval van een nieuwe reaktie, zag ik net.Jettie

Plaats reactie