meelees vraagje
meelees vraagje
http://geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov ... pdfLaatste in 1628, linkerpagina. Wat ik kan lezen is:Jurg Jansz uyt dy Graefschap van Tecklenburg,dinstknecht van ..... in Gellerlant (= plat Duits voor Gelderland)met Anna Jans van Nieuwenhuys, dinstmaegt van Jan Henricks De vraag: Wat is de naam waar ik puntjes heb gezet?

-
Janny Lalkens
Voor de beginletter twijfelde
Voor de beginletter twijfelde ik tussen een G en een B, maar als ik naar allerlei andere namen kijk, beginnend met een G of en B, lijkt het me een hoofdletter B te zijn en dan zou het Berent kunnen zijn.De schrijver schrijft de hoofdletter B op verschillende manieren, maar hier vind ik het lijken op de schrijfwijze zoals bij Geertien BERENTS x Coert Jansen blz. 75 /012. Als voor die tijd "Berent in Gellerlant" wel duidelijk genoeg was, hoefde er achter Berent geen achternaam of patroniem.
Oeps, sorry ik schreef
Oeps, sorry ik schreef bovenste huwelijk.Ik bedoelde de laatste in 1628, linkerpagina.

Dank je Janny.
Dank je Janny.Ik hoopte op een plaatsnaan.Achteraan dacht ik ..adt te zien, maar ik kan ook geen plaatsnaam in Gdl. vinden, die eindigt op at of ad

-
Janny Lalkens
Welk echtpaar bedoel je? Ik
Welk echtpaar bedoel je? Ik zie als laatste echtpaar van 1628 die Jurg Jans en Anna Jans. Bedoel je een ander stel?
-
Annelies Onijs Koetsier
Er staat denk ik geen Berend
Er staat denk ik geen Berend/t. Ik denk dat de laatste drie letters adt zijn. De eerste letter is een B.
Het orgineel inkijken, werkt soms verhelderend.
Het orgineel inkijken, werkt soms verhelderend.
Dank je wel.
Dank je wel.Over de laatste letters zijn we het dus eens. Dan hebben hebben we: Ber en adt aan het eind.Er staat nog 1 letter tussen, die lijkt op een t. Ik kan er nog niks van maken........

-
Annelies Onijs Koetsier
Ik zit momenteel in het
Ik zit momenteel in het archief van Kampen, en heb gekeken in het origineel, er staat geschreven Berent van Gellerland.
Dank je wel Annelies.
Dank je wel Annelies.Fijn dat je het nagekeken hebt. Ik had gehoopt door een plaatsnaam een aansluiting te vinden, of uit te sluiten. De naam Jurgen Jansen lijkt vaker voor te komen dan ik dacht, huwelijken in 1622 en 1623 Zwolle.Allebei van Tecklenborch. En dan nog deze:Zwolle 21-11-1619Jurgen Jansen, dienstknecht van Berendt op den Kolck,wonende te Suithum, metAnna Gerrydts, wonende voor die Sassenpoorte Weet iemand of Suithem in de buurt van Zwolle lag, of werd misschien Zutphen bedoeld?