dienstbode in Zwolle
-
jaap pott
dienstbode in Zwolle
Ik ben op zoek naar adresgegevens van Jantje Noppers; zij diende in 1898 in Zwolle.Ik meen te weten dat destijds een dienstbodenregister werd bijgehouden.Vraag: is die gedachte juist?Voor ander onderzoek kom ik eendezer dagen naar het HCO; een aanwijzing in de richting van genoemd register is mij ook erg welkom.Ik zie uit naar een reactie.Jaap Pott
- ria van bessen
Volgens mij zou je haar ook
Volgens mij zou je haar ook via het bevolkingsregisters kunnen vinden.Die staan in de GI, en volgens mij ook de dienstbodenregisters, maar je kunt er een telefoontje aan wagen?Het HCO is nog maar een paar dagen in de week open ...
-
Gerrit Zielman
Generale Index:
Generale Index:http://www.historischcentrumoverijssel. ... icols=1Als je op Noppers in het geel klikt komt er meer info.Bron: Minie Buit
-
jaap pott
Dag Gerrit,
Dag Gerrit,Dank voor je reactie; ik had het natuurlijk moeten weten, maar was de laatste tijd te intensief bezig met ander zoekwerk (voornamelijk kadastrale gegevens over Ambt Hardenberg). Ik zal jouw tip vaker gaan gebruiken (indien nodig). Binnenkort ben ik op HCO voor verder onderzoek in de staten van het kadaster.Mocht ik ooit in degelegenheid zijn een wederdienst te verrichten, dan verneem ik het graag.Met vriendelijke groet,Jaap Pott Zutphen