Geesjen Jans Hendriks
-
blauwe_parel
Geesjen Jans Hendriks
Dag beste mensen, Andries Wesselson was gehuwd 1760 te Steenwijk met Geesje(n) Jans Hendriks.Kinderen uit dit huwelijk gedoopt te Steenwijk:1763 Jan Hendriks1764 Jan Hendriks1770 Wessel Andries1771 Wessel Andries1776 Dirk1779 Dirk1786 Roelofjen Geesjen Jans Hendriks komt ws. uit Steenwijkerwold en zou de dochter zijn vanJan Jansen & Helena Jansen. * Wanneer is Geesjen geboren/gedoopt?* Kloppen de ouders? En wat is er over hen nog meer te vinden? Bedankt, Margaret
-
Jacqueline
Dag Margaret,
Dag Margaret,De genoemde ouders lijken mij niet de juiste, zij dopen RK Steenwijkerwold een Geesjen op op 16-12-1722. Dat zou betekenen dat Geesjen bij bij de doop van het laatste kind in 1786, 64 jaar oud zou zijn geweest. Bovendien is de vader een Jan Jansen, het lijkt waarschijnlijker dat hij een Jan Hendriks is?Groeten van Jacqueline
-
blauwe_parel
Dag Jacqueline,
Dag Jacqueline,Bedankt voor je reaktie.Dat is inderdaad wat vroeg 1722. Dan zal ik die ouders maar schrappen want tot nu toe is het ook een protestantse tak.Bij haar overlijden/begraven 18-04-1787 te Steenwijk wordt ze Geesjen Hendriks genoemd.Maar welke letters staan er achter haar naam en wat betekent het?https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 9601Linker pagina.Bedankt,Margaret
Ik lees het alsof "Hendriks"
Ik lees het alsof "Hendriks" is doorgestreept en er "Jans" is achtergeschreven.Groet, André
-
Albert Aalderson
Bij de volkstelling 1748
Bij de volkstelling 1748 Schoutambt Steenwijk, Nederland en Scherwolde kom ik eenJan Hendriks tegen met 3 kinderen boven de tien jaar: Hendrik, Hendrik en Geesje en 2 kinderen onder de 10 jaar: Jantje en Lumme.Gezien de vernoemingen van de kinderen van Andries Wessels en Geesje jans zou de moeder van Geesje best een Roelofje kunnen zijn.Groet Albert Aalderson
Andries had zelf een broer
Andries had zelf een broer Roelof, dus die naam kan evengoed van Andries' kant komen.
-
Albert Aalderson
Alles kan Andre inderdaad
Alles kan Andre inderdaad maar de meest logische weg is toch dat je na een serie zonen de moeders gaat vernoemen .
Andries' moeder is anders ook
Andries' moeder is anders ook niet vernoemd, toch?
-
blauwe_parel
Dag Albert,
Dag Albert,Dit is interessant en ik zou bijna denken dat dit ze zijn.....maar deze Geesje is in 1748 minstens 10 jaar oud. "Mijn" Geesje krijgt in 1786 nog dochter Roelofje en zou dan ca 48 jaar geweest zijn. Een puzzel, want ik neig er naar te denken dat dit wel het juiste gezin is temeer omdat Andries Wessels(on) & Geesjen twee keer achter elkaar een zoon Jan Hendriks noemen, een vernoeming van Geesjes Kant. Andries zijn ouders zijn Wessel Roelofs & Lutje Fritsers. Twee keer krijgen ze een zoon die ze Dirk noemen en dit is een vernoeming naar de oudste broer van Andries. Dus het is zeer aannemelijk dat hun enige dochter, Roelofje, vernoemd is naar Geesje haar moeder.Bedankt,Margaret
-
blauwe_parel
Dag AFJ,
Dag AFJ,Tja, tot nu toe tast ik in het duister naar wie dochter Roelofje vernoemd is.Logisch zou zijn naar haar moeder (maar ik weet haar naam niet).Andries Wessels(on) was de oudste thuis, gevolgd door Dirk -naar wie keurig op volgorde vernoemd werd- en daarna was er broer Roelof. Maar waarom weer een broer van Andries vernoemen als er eindelijk een dochter is? Je zou denken dat nu Geesje haar familie aan de beurt is om vernoemd te worden. Ik heb verder geen gegevens van Geesje haar kant en weet dus niet welke namen daar voor komen.Ik hoop dat er nog meer informatie boven tafel komt.Bedankt voor het meedenken,Margaret