Hogenkamp
-
Jacob Albrecht
Hogenkamp
Ben op zoek naar de doopdatum van Berend Hogenkamp die op 8-6-1717 te Zwolle trouwt met Jacomina Mullers.Sjaak Albrecht
Wel niet meteen het antwoord,
Wel niet meteen het antwoord, maar in ieder geval het patroniem: Zwolle RA001-117, f548-f549 dd.29-05-1721Erschenen Gerritje Jacobsz Mulder, zijnde gaande en staande en geassisteerd met de Secr. G: Wicherlink als momber, en willende over haar natelaten goederen disponeren, zo heeft zij tot haar enige en universele erfgenaam geïnstitueerd haar broeder Jan Jacobsz Mulder Voerman alhier of bij deszelfs vooroverlijden deszelfs twee dochters Aaltjen Jans en Jacomina Jansz getrouwd aan Berent Hermsz Hogenkamp en verdere descendenten om al haar nagelaten goederen in volle eigendom te genieten. Aan de Burgerwezen legateert zij een pond groot. Actum coram Schepenen Kam. Assing en van Rijssen. Groet, Peter
-
Jacob Albrecht
Heb alleen gevonden: Heiltien
Heb alleen gevonden: Heiltien ged. Zwolle 11-2-1718 en Hermanus 10-4-1720.
- ria van bessen
De trouwakte is gewoon te
De trouwakte is gewoon te vinden op VpNd08-06-1717 Berent Hogenkamp j.m. enJacomina Mullers j.d. beide op de NieuwstadS.Get: de broederH:Get: wed: van Cornelis Staats
-
Janny Lalkens
Zijn er ook namen van
Zijn er ook namen van kinderen van Berend Hogenkamp bekend? Ik vraag dit, omdat de vader van Berend in het doopboek mogelijk alleen met patroniem genoteerd staat en niet als Hogenkamp. Er dan ook nog van uitgaand, dat de doop te Zwolle plaats vond. Hartelijk gegroet, Janny Lalkens
-
Janny Lalkens
Als vanavond die doopdatum
Als vanavond die doopdatum nog niet is gevonden door iemand anders, ga ik als ik weer thuis ben zoeken naar ene Hermen, die een Berend laat dopen. Bedankt Peter! Wat ik tot nu toe zag en noteerde had niet de naam Hermen als voornaam.Sjaak, waar woonden die Hogenkamps? Voor de Camperpoort? In Diese?Groetend, Janny
- ria van bessen
Jacob, je kunt zelf zoeken in
Jacob, je kunt zelf zoeken in de Generale Index op dit forum naar de doopdatum van Berent.Volgens zijn huwelijk komt hij dus uit Zwolle, net als zijn vrouw
-
Jacob Albrecht
De hogenkamps woonden op de
De hogenkamps woonden op de Nijstad.
- ria van bessen
Er zit niets in de GI ..
Er zit niets in de GI .. gezocht vanaf 1688maar gezien het huwelijk van de dochter Heiltjen - x Jan van Ankumen het feit dat de andere dochter in Dalfsen woont en gehuwd met Edelijn, vermoed ik dat hij in Dalfsen is geboren. Daar komt die naam nl voor.Maar ik heb niet gezocht op patroniem Herms of Harms in Zwolle, dat was me iets te veel werk.
-
Jacob Albrecht
Gevonden dat "Jochemina"
Gevonden dat "Jochemina" Mulders is begraven in Dalfsen op 27-6-1782 als wed. Berend Hogenkamp.