Regelinck/ Apeldoorn
-
jose
Regelinck/ Apeldoorn
Weet er iemand toevallig wat de link is tussen de families Regelinck en Apeldoorn? Ik kom er nl niet meer uit. Mijn voorvader Jan Apeldoorn (1736-1809) is de zoon van Kornelis tijmens Regelinck Apeldoorn (1718-1781) en hij is weer de zoon van Tijmen Roelofs Regelinck ( +/- 1675-?) Waarom is de naam Apeldoorn in het verre verleden Regelinck geweest? En is er iemand die ook de voorouders van Tijmen Roelofs Regelinck heeft gevonden?
José,
José,Hoe kom je aan de naam Regelink?Ik denk namelijk niet dat die juist is.Groetjes, Helen P.S.Volgens mij hebben wij je al eerder geholpen.https://www.historischcentrumoverijssel ... -apeldoorn

Het lijkt mij ook een
Het lijkt mij ook een voorbarige conclusie te beweren dat als de ene broer (Cornelis) zich Apeldoorn gaat noemen en twee andere Regelink (Jan en Albert) dat betekent dat hun vader (Tijmen Roelofs dus) ook die achternamen heeft gevoerd. En dat is ook niet nodig om ze toch als broers te kunnen beschouwen.Met vriendelijke groet, André
-
jose
Hoi,
Hoi,Inderdaad!
Het is 1 grote knoop daar bovenin de stamboom geworden. Ik heb gezocht op wieiswie en tal van andere sites en steeds kwam ik daar weer op uit. Ik vond het zo vreemd dus keer op keer gezocht en toch daar weer op uit komen. Zo erg dat ik zelfs 's avonds in bed elke keer lag te denken van hoe dat nou kan. Hahahaha! Ik ga gewoon weer verder zoeken. Ooit kom ik er vast wel uit. Hoop ik! :p