Roelof Andries & Marija van Santen
-
blauwe_parel
Roelof Andries & Marija van Santen
Dag allemaal, Roelof Andries j.m. & Marija van Santen j.d. beiden uit Steenwijk, OT 28-05-1713 te Steenwijk. Ze lieten 2 kinderen dopen te SteenwijkAndriesjen 31-01-1720Andriesjen 04-06-1724* Waar trouwde dit paar?* Kregen ze nog meer kinderen? Bedankt,Margaret
- ria van bessen
Margaret,
Margaret,Volgens mij zijn ze na drie proclamatiën getrouwd op 25 mei.
-
blauwe_parel
Ria bedankt.
Ria bedankt.Ik vond het een beetje verwarrend want bij de transcriptie staat het in de kolom van ondertrouw en in het origineel na 3 proclamatieen.Het is overigens de 28e ;)Dan houd ik het er op dat ze in Steenwijk getrouwd zijn.Verder blijf ik nog nieuwsgierig te weten of er nog meer kinderen waren. Ik vind het opvallend dat het paar trouwt in 1713 en pas in 1720 een kind krijgen.Ik hoop dat iemand het kan achterhalen.Bedankt,Margaret
- ria van bessen
Je hebt gelijk, het is de 28e
Je hebt gelijk, het is de 28e [de smiley's zijn werkmoe]Heb je meer kinderen nodig dan?Er kan in principe natuurlijk van alles de reden zijn, dat er in 1720 pas een kind komt. Moeilijk zwanger worden, miskramen etc...En klaarblijkelijk is de eerste ook overleden, gezien de vernoeming.
-
blauwe_parel
Ja, ik heb meer kinderen
Ja, ik heb meer kinderen nodig ;)Waar het mij om gaat is dat ik ouders zoek voor, en de geb. dat. van Wessel Roelofs, bierdrager, geb. voor ca 1715 te Steenwijk. Hij trouwde (1) 1738 te Steenwijk met Lutje Fritsers. Hun kinderen:Andries, Dirk, Roeloff, Fredericus, Margje, Fritzer, Jan Wessels en Peter.Trouwde (2) 1779 te Steenwijk met Dirkjen Edelborg uit Steenwijk.
-
blauwe_parel
Toevoeging:
Toevoeging:Lutje Fritsers is de dochter van Writser Derks & Maria Klasen.
-
blauwe_parel
Toevoeging 2:
Toevoeging 2:Marija van Santen haar ouders:Wessel Jans van Santen (Wessel Janssen) & Geertruid Janisdr./Janssen.
- ria van bessen
Combineer je vanwege de namen
Combineer je vanwege de namen? .Maria d.v. Wessel x Roelof .. dus zal daar wel een zoon Wessel Roelofs zijn?Zijn 1e kind een Andries.Of heb je hard bewijs?Er zit igg niets in Steenwijk na datum huwelijk Maria van Santen Wessel is trouwens al aardig op leeftijd als hij hertrouwt, dus een voogdijstelling zit er niet meer in.
-
blauwe_parel
Dag Ria,
Dag Ria,Ik heb een sterk vermoeden dat Roelof Andries & Marya van Santen de ouders zijn van van Wessel Roelofs.Alles klopt wat tijdstippen betreft en namen van de kinderen. Ik kan alleen geen bewijs vinden of het tegendeel.Ik vraag me af of Roelof & Marya misschien tussendoor nog ergens anders hebben gewoond en dat daar Wessel gedoopt is.Margaret
- ria van bessen
Dag Margaret,
Dag Margaret,Heb je wel een huwelijk van Andriesje hun dochter gevonden?En de volkstellingen in Steenwijk leveren ook niets op?Of trouwen NN Roelofs die in aanmerking komen als mogelijke kinderen van?Ook het oud rechterlijk archief kan vaak uitkomst geven, maar dat bezit ik niet.Van Santen komt veel voor rondom Zwolle, maar daar schiet je niks mee op.groetjes, Ria