email attentie respons op forum
email attentie respons op forum
Tot voor een paar weken kreeg ik een e-mail bericht als iemand reageerde op mijn forum bijdrage. Ik heb de laatste dagen tientallen reacties gehad op mijn forum discussie. Maar geen enkele e-mail notificatie. Ook niet in de spam-box.Verder heb ik contact gezocht met iemand via het contact-formulier bij het profiel. En de box gechecked dat de mail ook naar mijn mail-adres gestuurd moet worden. Ook die mail heb ik niet ontvangen.Mijn email-adres in mijn profiel heb ik niet gewijzigd. Ik heb zojuist gecontroleerd, dat is correct.Is jullie beleid veranderd?
Beste Egbert,
Beste Egbert,Wij hebben niets veranderd.Waarschijnlijk heeft u aangevinkt dat u meldingen wilt ontvangen van ‘antwoorden op mijn reactie’. Als mensen dus een reactie plaatsen op andermans bericht onder uw reactie, zult u deze niet ontvangen. Hiervoor moet u de optie ‘Alle reacties’ aanvinken. Vergeet niet om daarna te klikken op de knop 'Opslaan' onderaan de pagina.Verder heb ik gecontroleeerd of er iets mis gaat bij het contact zoeken via het contactformulier, maar bij de testen die ik gedaan heb werkt alles naar behoren. Het contactformulier is naar de geadresseerde verstuurd en ik heb zelf een kopie ontvangen. De bevestigingsmail op uw eigen mailadres is dan afkomstig van 'contacthco@historischcentrumoverijssel namens [uw emailadres]'. Mogelijk wordt deze afzender door uw spamfilter geblokkeerd.
Er is een checkbox die je
Er is een checkbox die je kunt aanvinken. Ontvang berichtgeving via e-mail bij reacties op mijn forumvragen. Die was aangevinkt. Verder had ik aangegeven dat ik alleen reacties op mijn forumvragen wou hebben. Als je even kijkt, zult je zie dat er de afgelopen weken meer dan honderd keer is gereageerd op mijn bijdragen. Niets daarvan in mijn mail, ook niet in de spambox. En dat was eerder wel zo, dan ontving ik die mails wel. Meestal een uur nadat er gereageerd was, en stonden ze in de spambox.Dus ik begrijp niet wat ik verkeerd heb gedaan. Of is het zo, dat als ik een forum vraag start, en mensen die op mijn forum-vraag reageren door een reactie te plaatsen als antwoord op een bijdrage van iemand anders dan ik, dat ik dan geen mail krijg? Dat zou dan de afgelopen twee weken meer dan honderd keer gebeurd zijn. Ik snap het niet.
Ik had een vinkje geplaatst
Ik had een vinkje geplaatst bij 'informeer mij wanneer nieuwe reacties worden geplaatst' en daarna bij 'alle reacties', en ik kreeg keurig een emailnotificatie van uw antwoord op mijn reactie.De kans lijkt mij het grootst dat er iets is gewijzigd in het spamfilter van uw provider, waardoor de mails niet meer in uw spambox terecht komen maar direct verwijderd worden. Het is in ieder geval aan te bevelen om uw instellingen voor ongewenste email te controleren en het mailadres contacthco@historischcentrumoverijssel.nl aan te merken als veilige afzender.
Vanochtend = heb ik in mijn
Vanochtend = heb ik in mijn account aangegeven dat ik alle berichten wil ontvangen. En dat is goed opgeslagen, ik heb het zojuist nog gecontroleerd. Desondanks heb ik ook geen mail gehad van het bericht van vr, 30/03/2018 - 14:57.Dat er iets is met het spamfilter van de provider, had ik ook al bedacht. Ik heb vanochtend alles gecontroleerd. Ook jullie mailadres staat al maanden aangegeven als veilige afzender. En ook in die tijd kwamen reacties steevast in de spam-box. Ik heb sterk het gevoel dat mijn provider jullie op een zwarte lijst heeft gezet, waar ik geen vat op heb. Er is niets meer dat ik kan instellen. Behalve dan waarschijnlijk een ander mail-adres, van een andere provider, ga invoeren op mij account hier.Sowieso, nu jullie vragen naar tips voor betere digitale dienstverlening, ik mis de keuzemogelijkheid aan om emails zonder hyper-links te ontvangen. Hyperlinks worden meer en meer gebruikt door criminelen om ongewenste programma's te installeren. En de filter-software om goed en kwaad te kunnen scheiden is nog steeds in ontwikkeling. Vooral lange hyperlinks worden als verdacht aangemerkt, is mijn ervaring. Mails met hyperlinks zijn per definitie verdacht. Het liefst zie ik dan ook mails zonder hyperlinks. En dat kan best, om reacties op het forum te zien heb ik geen hyperlinks nodig. Een paar klikjes op de site, en jer bent er ook. Het is best mogelijk dat anderen die links wel waarderen, maar ik zou het prettig vinden als ik kon kiezen voor mails zonder hyperlinks.
Vanochtend = heb ik in mijn
Vanochtend = heb ik in mijn account aangegeven dat ik alle berichten wil ontvangen. En dat is goed opgeslagen, ik heb het zojuist nog gecontroleerd. Desondanks heb ik ook geen mail gehad van het bericht van vr, 30/03/2018 - 14:57.Dat er iets is met het spamfilter van de provider, had ik ook al bedacht. Ik heb vanochtend alles gecontroleerd. Ook jullie mailadres staat al maanden aangegeven als veilige afzender. En ook al die tijd kwamen reacties steevast in de spam-box, tot ik sinds korte helemaal niets meer ontvang. Ik heb sterk het gevoel dat mijn provider jullie op een zwarte lijst heeft gezet, waar ik geen vat op heb. Er is niets meer dat ik kan instellen. Behalve dan waarschijnlijk een ander mail-adres, van een andere provider, gaan invoeren op mij account hier.Sowieso, nu jullie vragen naar tips voor betere digitale dienstverlening, ik mis de keuzemogelijkheid aan om emails zonder hyper-links te ontvangen. Hyperlinks worden meer en meer gebruikt door criminelen om ongewenste programma's te installeren. En de filter-software om goed en kwaad te kunnen scheiden is nog steeds in ontwikkeling. Vooral lange hyperlinks worden als verdacht aangemerkt, is mijn ervaring. Mails met hyperlinks zijn per definitie verdacht. Het liefst zie ik dan ook mails zonder hyperlinks. En dat kan best, om reacties op het forum te zien heb ik geen hyperlinks nodig. Een paar klikjes op de site, en je bent er ook. Het is best mogelijk dat anderen die links wel waarderen, maar ik zou het prettig vinden als ik kon kiezen voor mails zonder hyperlinks.
Dat is vervelend! Ik hoop van
Dat is vervelend! Ik hoop van harte dat de problemen worden opgelost met een ander emailadres.Wij zullen uw suggestie voor de keuzemogelijkheid om emails zonder hyperlinks te ontvangen, meenemen bij onze plannen voor de verbetering van de digitale dienstverlening. Misschien kan dit soortgelijke problemen in de toekomst voorkomen.