Vraag voor Maartje Koelma: Rechteren/Pierik schilderij
-
Vraag voor Maartje Koelma: Rechteren/Pierik schilderij
Volgens mijn informatie hing er in het Stedelijk museum een schilderij uit 1862 van J.G. Smits, voorstellend kasteel Rechteren bij Dalfsen met links in beeld nog net boerderij "De Pierik". Is dit schilderij ongeschonden uit de brand van het museum gekomen? Is het nu in het depot van het HCO? M. vr. gr. Janny Lalkens
Beste Janny, ik heb deze
Beste Janny, ik heb deze vraag uitgezet bij mijn collega's die met deze collectie werken. Alle objecten uit de collectie zijn verplaatst naar ons externe depot. Ik hoop snel u vraag te kunnen beantwoorden.Met vriendelijke groet,Maartje Koelma
Beste Janny, mijn collega's
Beste Janny, mijn collega's hebben in het systeem gezocht naar J.G. Smits, kasteel Rechteren en boerderij De Pierik, maar hebben helaas niets gevonden hierover. Mogelijk dat dit schilderij ooit in de collectie heeft gezeten, maar nu niet meer.Met vriendelijke groet,Maartje Koelma
-
Hallo Maartje.
Hallo Maartje.Hartelijk dank voor de moeite die je nam om dit schilderij te traceren! Ik heb er een foto van gezien met in het onderschrift o.a. "Stedelijk museum Zwolle". Vandaar.Hartelijke groet, Janny Lalkens