Hendrik Bouwmeester x Hendrikje Jans de Jonge
Nog een nadeel van
Nog een nadeel van Windgenealogie is, dat er elke keer dat je kijkt, iets gedownload wordt op jouw computer: Sound met een nummer erachter.

Ik heb deze discussie met
Ik heb deze discussie met heel veel belangstelling gevolgd en heb eigenlijk 2 vragen. Als de eerste Hendrikje van 1752 is vernoemd naar haar grootmoeder van vaderskant, Hendrikje Stoffels, naar wie is de tweede Hendrikje (van 1755) dan vernoemd?en bij de momberakte van IJdigje Gerrits Slot is Albert Gerrits Nooij momber, terwijl IJdigje 3 broers had. Ik weet niet of die in 1768 alle drie nog in leven waren... Hoe is Albert Nooij dan familie? hij is dan nader dan een broer? of ouder, een oom?
- ria van bessen
Aha, die Wolter Eenhoorn ken
Aha, die Wolter Eenhoorn ken ik ... de weduwe Wolter Eenhoorn huwt opnieuw met mijn voorvader [van moederskant ].Helaas heb ik die tak nooit uitgezocht, maar ik zal kijken of er nog iets te vinden is.Eppe,Ik heb aangegeven dat er genoeg gegevens zijn dat het aannemelijk maakt.Jij weet kennelijk meer over deze Jan Luiten?, zijn moeder zou Hendrikje Stoffels heten? en wat was dan het patroniem van de vader van Jan Luiten?Hendrikje Jans de Jonge is in ieder geval verwant aan Slot, ik zou anders niet kunnen verklaren waarom die Slot voogd is. De andere voogd is de broer van haar man.
in mijn reactie staat IJdige
in mijn reactie staat IJdigje Gerrits Slot. moet natuurilijk zijn IJdigje Gijsberts Slot. excuses.Dan heb ik Luite Jans x Hendrikje Stoffels alias Hendrikje Geerts. hieruit o.a. Jan Luiten, Femmigje Luiten, Gerrit Luiten, Hendrik Luiten, Geert Luiten. deze zouden grofweg geboren zijn 1720-1730. Bij Gerrit heb ik een doop 1729 te Beulake staan, geboren Ronduite.
- ria van bessen
bericht 2
bericht 2Hoort die Hendrikje Stoffels niet bij Luite Sok/Lok en consorten ?
- ria van bessen
Maarre, is dit het bewijs dat
Maarre, is dit het bewijs dat zij zijn ouders zijn?Jan Luiten heeft een zus Femmigje, zij is doopgetuige, en een broer Hendrik de voogd. Het lijkt aannemelijk, dat wel.Maar geen aanwijzing naar de naam Bakker? Of iets anders?AANVULLING ; ik zie het al; Idigjen is doopgetuige bij doop kind Femmigjen Luiten.
- ria van bessen
bericht 3
bericht 3Ik heb het doopboek bekeken, Hendrikje Stoffels wordt in dit doopboek helemaal niet vernoemd.Maar goed.Iik heb in de 50e penning een aantekening gevonden gedateerd 17 mei 1763 waarin vermeld wordt 3 morgen land gelegen in de Koekkoek in het grote Blok ten oosten Werner Harms en Roelof Teunis en ten westen JAN DE JONG en ten zuiden de erfgenamen Vriese en ten noorden de dijk.Jan Luite vertrekt met attest uit Wanneperveen volgens dat lidmaatboek naar Ijsselmuiden op 3 maart 1763attest binnengekomen Ijsselmuiden is van 9 mei 1763begraven 24 nov 1768 IjsselmuidenNog een wonder dat we hem traceren in zo'n korte periode..Hij kan dus dezelfde zijn als Jan Luiten.Meestal als er een Jonge rondloopt, dan is er ook een Oudere.. verder nog niets gevondenWel een Hendrik de Jonge die huwt met Aaltje de Lange.Hij komt van Weesp, zij van Wanneperveen zie 24 mrt 1764 trb Ijsselmuiden
- ria van bessen
Aha, Huisman etc. Klopt, daar
Aha, Huisman etc. Klopt, daar heb ik in het verleden ook contact mee gehad.** van de site geplukt.Bijzonderheden:
"Luite Jan Fransen, nu de weduwe" genoemd in Vuurstedengeld 1726 Wanneperveen, deel 4.
Ook gnoemd in 1726: Jan Cok, nu Luite Jans en Jan Teunes schure (deel6). De genoemde Jan Cok is waarschijnlijk Jan Martens Cok die in 1692 in Beulake huwt met Albertje Jans en voor 1701 overlijdt; zijn weduwe wordt genoemd in Zoutgeld Wanneperveen 1702 Westerkluft. Hijzelf nog in Zoutgeld 1694 Westerkluft.Jan Teunes in 1714 belijdenis in Wanneperveen en huwelijk met Grietje Jacobs. Jan Theunis ook genoemd in Zoutgeld 1702 Westerkluft boven Dirk Hollander.
**Luite Jans moet sowieso nog leven in 1730 als zoon Gerrit wordt gedoopt. Hij is dan niet Luite Jan Fransen, want die is overleden.Maar zijn weduwe leeft wel. En als die nou eens hertrouwt met die Luite Jans, [1726] dan zou je ook kunnen verklaren waarom de zoon Jan de Jong wordt genoemd, omdat er voordien een andere Luite Jans was ... en die eigenlijk Bakker heette [??]- dit is gewoon wishfull thinking hoor. Het draait om bewijzen.Bij mijn weten heeft Blokzijl geen ORA - dat zit allemaal in het ORA van Vollenhove.Het nummer wat als bron vermeld wordt is in ieder geval het inventarisnummer van ambt Vollenhove;- nr 2785. Dat is zeker.
"Luite Jan Fransen, nu de weduwe" genoemd in Vuurstedengeld 1726 Wanneperveen, deel 4.
Ook gnoemd in 1726: Jan Cok, nu Luite Jans en Jan Teunes schure (deel6). De genoemde Jan Cok is waarschijnlijk Jan Martens Cok die in 1692 in Beulake huwt met Albertje Jans en voor 1701 overlijdt; zijn weduwe wordt genoemd in Zoutgeld Wanneperveen 1702 Westerkluft. Hijzelf nog in Zoutgeld 1694 Westerkluft.Jan Teunes in 1714 belijdenis in Wanneperveen en huwelijk met Grietje Jacobs. Jan Theunis ook genoemd in Zoutgeld 1702 Westerkluft boven Dirk Hollander.
**Luite Jans moet sowieso nog leven in 1730 als zoon Gerrit wordt gedoopt. Hij is dan niet Luite Jan Fransen, want die is overleden.Maar zijn weduwe leeft wel. En als die nou eens hertrouwt met die Luite Jans, [1726] dan zou je ook kunnen verklaren waarom de zoon Jan de Jong wordt genoemd, omdat er voordien een andere Luite Jans was ... en die eigenlijk Bakker heette [??]- dit is gewoon wishfull thinking hoor. Het draait om bewijzen.Bij mijn weten heeft Blokzijl geen ORA - dat zit allemaal in het ORA van Vollenhove.Het nummer wat als bron vermeld wordt is in ieder geval het inventarisnummer van ambt Vollenhove;- nr 2785. Dat is zeker.
Hier ook iets met de naam De
Hier ook iets met de naam De Jonge, http://www.huismangenen.nl/stamboom.php ... 0Hendrikje Geerts/Stoffels komt volgens mij van Giethoorn, dv Gerrit Stoffels x Annigje Geerts.wel genoemd belijdenis W'veen 17-4-1718 Luijte Jans en Hendrikjen Geers echtelieden. Opm. Zij ook gedoopt(sorry iets veranderd, nu sta ik bovenaan. grr.)
Luite Simens Sok tr. 1743
Luite Simens Sok tr. 1743 Annigje Stoffels Lok. allemaal familie. Dit terzijde.Maar ik ben het wel met je eens hoor Ria, dat die oudste Hendrikje in leven is gebleven. Maar als er nou bij de Slot familie ook ergens een Hendrikje zit, om de tweede Hendrikje van 1755 te verklaren qua vernoeming, wordt het verhaal nog wat aannemelijker, dat bedoel ik. Er is immers ook een Hendrik Gijsberts Slot, naar wie is hij vernoemd?