Genealogie Fam.Oosterwijk(Osterwisch)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
coroosterwijk

Die inschrijving bi j de

Bericht door coroosterwijk » 22 jan 2017, 14:53

Die inschrijving bi j de Vrederechter moet ik nog opzoeken, maar dat vind ik niet zo,n gemis.

coroosterwijk

Weet je wat leuk is te

Bericht door coroosterwijk » 22 jan 2017, 14:57

Weet je wat leuk is te vermelden, er woont tegenwoordig al langere tijd een Oosterwijk in Hoonhorst.een afstammeling uit het tweede huwelijk van Lodewijk Hendrik met Antonia Nijboer.Een Familielid van de Nijboer familie zit vandaag de dag in de  Tweede Kamer voor de PvdA.

coroosterwijk

Wat betreft Christina

Bericht door coroosterwijk » 22 jan 2017, 15:01

Wat betreft Christina Brummelhuis, ben niet in de gelegenheid om in Hengevelde te snuffelendaar moet volgens mij toch wel iets te vinden zijn. Maar ja , wie heeft er tijd voor ?Vanuit Eindhoven niet te doen met openbaar- vervoer en met de auto ook niet meer als je bijna 84 bent.

ria van bessen

Dag Cor,

Bericht door ria van bessen » 24 jan 2017, 20:01

Dag Cor,Welk Hengevelde bedoel je?buurtschap Hengevelt onder Wijheof Hengevelde in Gelderland ? want dan zit je op het verkeerde forum 

coroosterwijk

Volgens  mij moet het

Bericht door coroosterwijk » 23 mar 2017, 20:23

Volgens  mij moet het Hengevelde in Overijssel zijn bij Haaksbergen in de buurt.de ouders van Christina Brummelhuijs hadden ook een Duitse naam. Aem Hürst.Haar vader heeft waarschijnlijk op de bekende Overijsselse Boerderij "Het Brummelhoes"gewerkten heeft de naam van de boerderij aangenomen als zijn eigen naam.

coroosterwijk

Familie Nijboer waren niet

Bericht door coroosterwijk » 23 mar 2017, 20:29

Familie Nijboer waren niet voor een gat te vangen. Gezien de Familie Historie. toch was het een vreemde situatie. Enkele jaren geleden was er in de Grote Kerk een expositie van schilderijen van debekende Zwolse schilder Oosterwijk. Ik ben daar toen speciaal heen geweest en heb daar kennis gemaakt met die neef vanmij uit Hoonhorst. Als kind kan ik mij niet herinneren dat wij met die tak van de familie contact hadden.

ria van bessen

Hoe heten de ouders van

Bericht door ria van bessen » 23 mar 2017, 21:49

Hoe heten de ouders van Christina Brummelhuis ?

Abel Slofstra

Christina

Bericht door Abel Slofstra » 29 apr 2017, 17:00

ChristinaDopen RK Goor Statie Wegdam 1766
Die 29 martii baptizata est Christina, filia
Joannis aen Hürst op Gurckkinckvelt et Maria Hürst;
patrini Euphemia Groethuijs et Haërrinck Jan.Hermina, zus ChristinaDopen RK Goor Statie Wegdam 1761
Die 27 martii baptizata est Hermina Hurst
Jannes op Gurckinckvelt et Maria;
patrini Joanna Nieuwhuijs,
Joannes Schomaakers. 

Dries

Hallo,

Bericht door Dries » 20 aug 2017, 17:13

Hallo,Een zijstap. Christiaan Frederik Fahrenhorst geboren in Levern in Pruisen (landkreis Minden) gedoopt 2 sept 1798 aldaar overleden 26 11 1878 te Kampen. z.v. Johann Christoffel Fahrenhorst en charlotte Louise Osterwisch. Kwam in 1819 naar Windesheim, Amsterdam, Zalk en Kampen.

Plaats reactie